Vänner är guld värda

Jag blir jätteglad och uppmuntrad av alla vänner därute som kommer med snälla ord och glada tillrop.Tack!! Är ju en positiv människa men lika glad som jag är i vanliga fall lika svart blir det när saker skiter sig..Men nu ska jag rycka upp mig! Saker blir ju inte bättre av att man deppar..Nya tag utlovas!

Torsdagen tillbringandes på akuten med Oskar. Han kom på morgonen och sa att han hade ónt i snoppen. Efter en titt insåg jag at han behövde åka..Den var dubbelt så stor och rödlila..Ringde sjukrådsgivningen..Dom sa att jag skulle sätta honom i ett badkar med tvålvatten och så skulle vi gemensamt tvätta snoppen..Samt försöka komma in under förhuden..För det första: Min son är extremt pryd ( jag vet, han brås inte på mamma:) ), två: det är extremt svårt att få tillbaka förhuden på små pojkar, 3: han hade JÄTTEONT..Men vi gjorde ett tappert försök! Men jag insåg snart att svullnaden satt längre upp, alltså kunde det inte vara smuts som kommit in utan det borde komma inifrån.. Alla ungarna fick bada badkar och sen så fick vi en tid på akuten. KajsaStina trodde att Oskar skulle dö och Oskar trodde att doktorn skulle ta en kniv och skära bort snoppen...Axel fick åka traktor med sin pappa! Så med två hysteriska barn åkte jag iväg..

tillråga på allt blev jag stoppad i en snutkontroll..morr. jag fick visa kortet och blåsa och det klarade jag:) Men sen hade jag ju glömt sätta på skattemärket..Han gick och kollade upp att jag hade betalat ( och det hade jag naturligtvis), kom tillbaka och muttrade om böter och sånt. jag log mitt raraste leende och sa att min son hade fått en rödlila varböld till snopp..Han bleknade och sa jaja sätt på märket bara och vinkade iväg oss:):)

Vi pratade  i bilen om snoppar och pullor. KS var rädd att hon oxså skulle få ont i snoppen och jag fick förklara att hon inte hade nån. Då sa oskar, mamma jag förstår inte hur man har tryckt in pullorna på tjejerna:) :) Barna har så roliga funderingar! Lr som Oskar sa häromdagen. mamma vill du vara den perfekta mamman? ja det vill jag sa jag. Då måste du rita på läpparna, laga mat och ta bort detdär stickiga under dina armar:) Det tyckte gubben var mycket roligt!

På sjukhuset tog det som vanligt lååång tid. Efter mycket provtagning och ett alsolomlägg så fick vi penicillin och åka hem! När doktorn gått ut sa Oskar m tårar i ögonen, kommer han att hämta kniven nu? När sköterskan kom och skulle lägga bandage så paratade Oskar som sjutton m henne. Hon fågade om han använde blöjor och då blev han mycket förnärmad och talade om för henne att det bara var bebisar som gjorde det! Självklart sa hon! Sen tänkte han en stund och sa: fast jag hade blöja när jag var sjuk å bajsade på mig..Han är ärlig:) När hon la bandage på snoppen tittade han på en stund och sen frågade han vad hon gjorde, jag lägger ett plåster kan man säga sa hon. vet du en sak sa Oskar, min pappa har oxså en snopp fast den är JÄTTESTOR! Hahahahahaha, jag trodde att sköterskan skulle skratta ihjäl sig, hon började tom gråta:) Efter det var Oskar inte rädd längre för han tyckte om henne:) När vi var färdiga flög KS upp från sin stol och kastade sig runt halsen på Oskar. Du är inte död skrek hon överlycklig och så fick han en stor kram! Då fällde jag en liten tår:)

Hem och hade myskväll. Köpte en film. Satt uppe en stund och kollade på en dokumentär om en tjej som fötts utan ansikte, faaan vad jag grinade! Man ska inte klaga för småsaker! Fast småsaker för en person kan ju vara stora saker för en annnan..

Planerar Finlandstrippen för Linette och fölet, inte lite att tänka på! Killen är fortfarande halt, Kurt mår fint och Pojken vallar kor!! Han tycker att det är jättehäftigt att flytta på dom och han "cuttar" dom riktigt bra faktiskt. Å Fire och han leker hela dagarna och sen ligger dom utslagna bredvid varandra och trynar:) KS kommentar: Fölen är ofta döda:) Kommer att ladda ner bilder så fort jag bara kan. Å så ska jag skicka några ner till Tommy och Emma så att dom får se vilken snygg kille han har blivit!! Ångrar inte en sekund att jag valde Pojken ist för Fire! Visst har Fire en iögonfallande färg och dom blåa ögonen är häftiga, men hans benställning och rörelser är inte fina. Pojken börjar bli jättesnygg och rör sig så fint med korta mjúka gångarter. Å han har ett väldigt vackert huvud! Ska spara honom som hingst har jag tänkt. Ska iaf visa honom en gång så får jag se sen.

Idag är gubben på jaktelmia. Å jag ska ta det lugnt. Ungarna sov till HALV TIO idag!!!!Har aldrig hänt! Men kvart i nio messade K och A och ville ha kaffe:) Så det vara bara att gå upp och sätta på bryggaren:) Trevligt att få sällskap vid frullebordet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0