Träning och tävling

Träning för Mia Ekström hela fredagen! Tycker att hon är toppen att rida för!!! Hon är så bra på att förklara samt har så mycket kunskap och så många olika varianter på träningen! Dessutom älskar jag hennes sätt att prata med engelska och svenska hipp som happ:)

Red ett trailpass på förmiddagen m Kurt. det gick sådär, hahn ville inte riktigt förstå vad jag menade:( Men med lite övertalning så.. Ska försöka komma ihåg hennes trailbana i huvudet..:) Så jag vet vad jag ska träna! Hade varit perfekta övningar för Killen!! Mycket bommar och mycket använda huvudet. Kanonbra övningar för hästar med lite mycket hjärnaktivitet:)

Sen var det Pojkens tur. Han började dagen med att sparka i plankorna till boxgrannen! Han skulle minsann visa vilken tuffing han var! När vi kom in i paddocken hängde han mycket m bogen på mig å skrek ganska mycket samtidigt som han viftade energiskt med snabeln...Är det inte lite väl tidigt att vara så hingstig??? Men samtidigt var han ju väldigt osäker och tydde sig till mig. Han har aldrig hängt på mig förut. Puttade bort honom så att han skulle veta avstånd samtidigt som jag varje gång han stod lugnt och stilla smekte honom över halsen på båda sidor. Han lugnade ner sig ganska snabbt. Han följer efter mig överallt och är inte intresserad av att kika på typ bron lr bommarna. Dit matte går går jag oxså:) Lastningen är inga problem, han följer efter utan att tveka. Däremot fick jag jobba lite med att få honom att springa med mig, det tycker han är lite läskigt. Men efter en stund så försvann även det. Det märks hur nyttigt det är att åka iväg med dom! Han är ju en sölkorv här hemma och väldigt cool och lydig men hingstigheten märks ju bara då majn träffar andra hästar! Men jag tyckte att han var jätteduktig! Det tyckte Mia oxså. Han blev välidigt trött av träningen och den stora kaxiga hingsten visade sig inte vara så kaxig när allt kommer omkring...när han släpptes in till Kurt igen så försökte han dia...Kraken var så osäker att han blev mammig.. Då knep det i hjärtat! Men han fann sig fort och smög iväg till hönätet ist. Kvar stod en mycket förvirrad Kurt!:)

Eftermiddagspasset gick hyfsat,  han verkar ganska ofokuserad. Menmen, man kan ju inte begära för mycket av honom. Han är ju trots allt 23...

Lastningen hem gick oxså galant och Pojken stöp ihagen och totalslocknade:) Jag älskar verkligen den hästen! Han kommer att bli underbar! Å gubben är oxå förtjust i honom... Kanske kan få igång hono oxså!

Läget för Killen är oförändrat. Han ville tom gosa med gubben igår kväll och då är det något som är fel!! Killen hatar nämligen gubben..Men det syns att han har ont trots smärtstillande. Inte någon gnista i ögonen. Fan varför???

Å imorgon är det tävling...faktiskt inte ett dugg nervös. Jag ser det som en träning, Kurt ser det som plockepinn me fart:) Jajaja jag har iaf kämpat väl! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0