Ny vecka

Igår städade jag i stallet samt flyttade ut KajsaStinas kanin Bing till uteburen. Gubben snickrade lite på altanen. D&S kom förbi på en titt och blev bjudna på en snoppsockerkaka. Dom tyckte att den var god men jag såg att både D och gubben rös då jag huggde av ollonet med kökskniven:)

På kvällen red jag och J ut för att räkna kvigorna på betet. Jag red kurt och hon fick rida Linette. Vi skrittade bara så det var lugnt även för hennes del. Sen red jag till det andra betet själv och där var det en kviga som var på bushumör:) Hon sprang fram till Kurts bakdel, brölade och låtsades att hon skulle stånga honom och sen bockade hon iväg som en riktig rodeotjur:) Kurt bara skakade på huvudet. Sen fick hon hela flocken att galoppera runt oss, vilt bockande! Å där i mitten skrittar Kurt helt oberörd...Varför är han inte 10 år yngre????? Han fattade kort galopp i hagen och det var så kanonmysigt att rida runt där! Jag vill ha en häst som är lika cool som honom när det gäller arbete! Man kan fokusera på djuren och behöver inte bry sig om vad han gör. Sen kan han vara en speedkula när man rider ut för skojs skull men det är bara roligt. Är det någon som har en sånhär häst till salu så vet ni vart jag finns!!

Har troligen fått Linette såld!! Med fölunge. Till Finland! Nu håller vi på att diskutera transporten...Tanken är att jag ska köra dom till Åbo och det innebär ju en längre båttur...Gubben tyckte att vi skulle åka landsvägen runt...Å stanna utanför Piteå hos kompisar och rasta över natten. Dom bor 30 mil norr om Åbo, typ i höjd med Härnösand. Jag vrider och vänder på hur man ska göra. Tips??

Idag skjutsade jag Oska till förskolan..som var stängd idag..hmm..minnet är inte vad det borde vara.. Handlade och brummade hem igen. Frulle ( ja för alla andra, en kanna kaffe för mig) och sen städa och fixa. Oskar skulle till tandläkaren och det gick kanonbra. Hjälpte gubben med sorteringen av kvigorna och utsläpp av några till. Jag satt till häst och idag fick Kurt verkligen jobba!! Halt gräs,små kvigor och så skulle dom över vägen. Men Kurt var duktig! För att inte tala om Cuda!! han är så jävla fascinerande att titta på när han vallar. han vallar så förbaskat snyggt! Lugnt och mjukt fast med ett enormt eye och han har även ett bra bett. Det enda felet är att han kan bli för vid när han ska göra ett upptag. Men det är ju bara att träna på!

Det var vad som hände idag!

Kommentarer
Postat av: minternet

Låter härligt att kunna få jobba så där med pållen på hemmaplan :-)

Jag och min pålle har också jobbat i helgen det var skitkul :-)

2009-05-19 @ 08:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0