Katastroftävling och blåögda smitare

Lördagen ägnades åt att återhämta sig och leka med barnen. Söndagen började med att jag fick hämta bilen 500 meter bort då gubben hade tagit den på morgonen för att hämta sinkorna från betet då klövverkaren skulle komma..Morr. Allt gick bra tills vi skulle tävla.. Trail at halter=diskad pga att han inte backade. Trail walk and trot= diskad för att han inte backade. Strök mig från Trailen och WR..Vill ju inte skämma ut sig totalt..:) Gubben är gammal så man kan väl inte begära så mycket.. Men han kunde väl ha ställt upp en sista gång tycker jag! Nu får han grus och torkad koskit att äta resten av året! Men jag är inte långsint...:) Hahaha nejdå min trogna vän förtjänar att få bete sig som en diva:) fast lite besviken är jag..

Nej nu ältar jag! Formosa fölar förmodligen denna vecka! spännande!

Var på födelsedagskalas igår. Trevligt och väldigt god tårta!!

Idag har jag åkt till syster och verkat Formosa och Emil. Formosa gick bra fram men absolut inte bak..Morr. Efter blod,svett och tårar bokstavligt talat så sket jag i bakfötterna..Jäkla häst att vara envis!!

Mot kvällen kom B och I med Pojkens kompis! Light My Fire heter han. Ihopsläppningen gick jättebra! Men efter 20 minuter så knatade han rätt genom grinden! Tog en och en halv timme att få in honom igen!  Men det var kul att se gubben kasta sig upp barbacka på Linette i bara grimma och trava omkring på gärdena! Han är en riktig cowboy han! :)

Satte mig tillrätta framför datorn oh tittar ut genom fönstret å då ser jag herren promenera genom den andra grinden!!! J**** häst!! Så nu ställde jag in honom och Pojken i stallet! Å var underlägsen han var fast han var större!! Han tuggade som en galning och halvt lade sig ner! Nu fick Pojken verkligen vara boss...Mutter..

Kommentarer
Postat av: minternet

Usch! Finns inget värre än hästar som inte håller sig där de ska :(



Det var jättekul att se dig i Söndags ändå :-)

Kram!

2009-05-07 @ 11:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0