Jaha vad ska jag skriva idag?

Var hos vet med Tham i tisdags. Det var diskbråck. Han ska vila i 3 månader. En sten föll från hjärtat!! Susade vidare hem till mams och paps för att lämna KajsaStina och Axel. SEn vidare till I för att hämta en regnbågsforell som gubben var toksugen på:) Blev sittande en stund och drack lite kaffe..Stereon på högsta volym och gasen i botten hem. D&S var där och skulle låna maskeradkläder. Efter en stund undrade D hur mycket kaffe/red bull jag hade hinkat i mig under dagen..Kom fram till ett par liter kaffe och x antal red bull.. Jag insåg själv att jag pratade typ tre ggr vanlig samtalshastighet..hahahaha stackars jävlar som måste lyssna på mitt pladder i rekordfart!!

Onsdag var prinsessans treårsdag:) Men först var jag tvungen att åka till Strömsholm m Killiz.. Usch och fy! Fick gå in med honom i en sluten avdelning med stora varning för radioaktivstrålning skyltar på..Fick ikläda oss full skyddsmundering och sen kom vet m en vagn med en stålbox på. Så öppnade han stålboxen och däri låg en annan stålbox..Han öppnade den och däri låg en metallkolv med varningsskyltar..sen sprutade han MIN HÄST med skiten!!! Å så fick jag inte röra honom och bara åka därifrån..Man fick inte mocka ur boxen förns ett dygn efter att hästen fått medlet..Sinnessjukt? Ja. Kände mig jättehemsk när jag åkte därifrån!! Som om man hade lämnat sin unge på ett ufo typ..

Hem och hämta ungar och snygga till huset. Tårtan som jag, svärmor,mamma och syster hjälptes åt med blev ett mästerverk!! Tack svärmor!! KajsaStina blev glad för sina paket och dagen var lyckad!

Upp i torsdags och hämtade Killen som blev överlycklig! Får inte resultaten förns om en till två veckor..Morr..
Hem och sen iväg på föräldarmöte..Usch och bläää!

Fredagen ägnades åt storstädning av HELA huset men speciellt ungarnas lådor och skåp. Vem FAN ger mina barn så mycket leksaker??? Ska strypa den personen..:)

Idag red jag CR för Toini. Provade I:s häst. Gick sådär. Hon är jättemysig att rida men jag är så förbannat dålig!! Men tillslut lyckades vi iaf lite..Imorgon ska jag rida henne för Lena Opsal..Har ren och skär panik! Där ska jag sitta tillsammans med alla proffs och fjanta runt! Varför utsätter jag mig för sånt här?? Kan ju lika gärna ställa mig naken på catwalken, samma pinsamhetsgrad och jag passar inte riktigt in i mallen..:)

Annars finns det väl inte så mycket att bluddra om..Springer varannan timme och glor på Linette som vägrar föla. Hon har alla tecken och har haft i tre dagar men icke..Igår vid tolvtiden när jag skulle lägga mig var hon plötsligt borta! Spänt smög jag ut i morgonrocken. Hittade henne bakom några träd där hon stod och skrubbade röven mot ett träd! Å jag kan svära att hon flinade åt mig!

Apropå vänner så har jag dom senaste dagarna tyvärr fått erfara att dom som man tror är ens vänner inte nödvändigtvis är det. Det tråkiga är när man själv inte får en chans att få reda på varför det blir som det blir. Jag är allergisk mot skitsnack och tycker att man ska vara ärlig. Men det är svårt att få andra att vara lika raka och ärliga tillbaka tydligen..

Pojken är så jäkla härlig! Han är pigg och alert och kommer alltid i hagen. Gubben var ute och grejade lite med hästarna häromkvällen. Å Pojken är väldigt förtjust i honom. Han är så glad och social så man blir på bra humör av att bara gå ut till honom:) Denna vecka har det inte blivit så mycket gjort men nästa vecka ska jag jobba honom lite mera tänkte jag. Ska även ladda in alla korten jag har tagit så att alla kan få se vilken snygging han är!

Funderar på att anordna kosseträningar här hemma. Nån nytta ska man välan ha av dom:)

Åkte fyrhjulingen ut till betet för att räkna kvigor. Och då hade en av dom kalvat för tidigt. Slängde kalven på mc:n å kvigan följde efter. Petade in kalv och ko till mjölkkohagen och allt var lugnt. Skulle valla allihop över vägen men se det gick inte. Först skulle hon döda hunden och sen hoppade hon över tre taggtrådar och drog. Fatta vad trött man blir! Efter mycket om och men kunde hon vallas tillbaka till sin lilla bebis.Å den lille fick åka fyrhjuling till lagårn:)

Ingen som vill ha en kviga förresten? Hon hoppar 1,40 från stillastående!! Säljes billigt som hoppkviga annars blir hon biff,file och färs:) Denna kviga har rymt ur hagen i två veckor. När vi äntligen fattade att hon faktiskt hoppade ut så tog vi in henne. Å inne hoppade hon över en 1,40 meters grind stillastående...ibland blir man impad!

Nu ska jag vara med mina vilda barn och sen ska jag lägga mig och oroa ig för imo!

Kommentarer
Postat av: Måna

Jaa...å man behöver definitivt inte vara vän med alla!

Å jag säger bara...idioter finns det gott om där ute,så om det inte passar-då säger man som mosterlaila-det finns bara en enkel biljett och den går raka vägen till månen;-P

Antingen är man eller så är man inte vänner.

2009-05-31 @ 08:13:20
URL: http://scaniatrollet.blogg.se/
Postat av: Mirja

Nä men hörrru! Du ska inte nedvärdera dig själv sådär.... du är ju jätteduktig ju! Hoppas vi ses snart....det är mycket nu så jag kan inte vara med på varken träningar eller tävlingar :-)

2009-06-01 @ 09:26:33
Postat av: Helena

Hej Åsa,

Grattis till lilla Stofölet! Pussa Linette från mig.

Jag slår vad om att hon blir musblack bara för att jag skulle ha svårt att låta bli att smälta då.



Håll depressionen stången, den får inte slita sig lös... erfarenheten talar!

Diskbrock på hunden var ju intressant samma visa här på ögonstenen i måndags.

Vi ses på klubben nån gång när jag kommer ihåg o kan åka dit samtidigt... suck.



Helena m Moltas fjording

2009-06-05 @ 19:05:29
URL: http://adhd.sveamareng.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0