Fulltecknad vecka

I fredags så skulle jag åka och hämta medicin åt Oskar. Det var marknad i Vingåker så jag vände å åkte till Odensbacken ist. Å det var marknad där med..Herregud! Sprang in på apoteket å fick köa i hundra år som vanligt..Måste alla apoteketbesökare berätta hela sin livshistoria och veta var det står bokstav för bokstav på förpackningarna???? Väl framme visade det sig att dom hade skrivit ut flytande penicillin fast jag uttryckligen sagt att det inte funkar på Oskar!!! Man kan ju för fan hamna på dårhus för mindre!! Å dom kunde inte ge mig tabletter ist..Vart är samhället på väg??? Varför denna krångliga stelbenta filosofi?? Jag funderar på att emigrera till dom öppna vidderna lr dom djupa skogarna..

På Ica är man välkommen iaf! Därinne ringde svärmor och ville att vi skulle gå på marknaden. Fint väder och låta ungarna rasa av sig tyckte jag lät bra! Handlade lite barnkläder och godis. Dock inte till mig:( Hämtade henne på hennes jobb å så skulle vi låta ungarna åka karusell. Då öppnade sig himlen..Det var det värsta regnvädret jag varit med om tror jag..Vattnet forsade ÖVER mina skor! Men har man lovat så har man! Så Oskar hoppade hoppborgå vi fick snällt stå i vattenfallet och titta:) KajsaStina vägrade men Axel ville gå i floden som hotade att spola bort oss:)

Åkte hem och det blev en lugn kväll. Gubben var på Elmia och kom inte hem förns sent.

Lördagen tillbringades med att inhandla en cykel åt Oskar. Sen åkte jag till pyttan och var med mams och paps och bror. Söndagen städa och sen kom mams och paps å hälsade på:) Betydde mycket!

Red en sväng m Kurt på kvällen. han var pigg och la tom av en serie bockar på gärdet:) Men annars så kändes han inte så fin. Han gick orent och traven gick över i passgång. Han brukar bli sådär ibland. Så att rida något mer än bus kommer inte på fråga..Så jag fick ringa I för att låna kuse tills på lördag.

Gubben är snart klar med altangolvet! Å jag cyklar 30 minuter varje kväll på motionscykeln! Blääääääääääää!

Idag var det stora hackvagnsservice dagen! Tre gubbar jobbade hela dagen med att få mastodontkärrorna i tiptop. Snart dags för första skörden..inte klokt vad tiden går!!

Oska skjutsad till förskolan och jag har faktiskt inte gjort så mycket annat än lagat mat, bakat, städat, skjutsat ungar och dammsugit bilen.

Linette började läcka mjölk idag och var sur och ville vara ifred så jag har ställt henne å Kurt häruppe och buspojkarna å Killen där nere. Alla surar..Men Pojken klättar på henne hela tiden och jag vill faktiskt att hon ska få föla ifred!! Ska prova att kalla honom för Heart ist.. Pojken passar han inte med.. Några tips på vad jag kan kalla honom? Han heter Owner of a Lonely Heart.

Så jag undrar om det blir en liten kantarell inatt? Ska smyga upp vid tretiden och kolla läget:)

Denna vecka är knökfull..Imorgon ska jag till vet med Tham och sen måste jag handla present åt lilla prinsessan som fyller tre år på onsdag:), på onsdag ska jag skjutsa Killen till Strömsholm och ha födelsedagskalas.., torsdag tandläkaren, hämta Killen och föräldarmöte samt att jag ville åka å kolla på Håkanträningen, (saknar träningarna enormt!!) å på lördag är det CR träningen..Än så länge är fredagen och söndagen "tomma"..Fast vi ska riva ut hela ladugården denna vecka oxså! All ny inredning ska dit och det ska gjutas nytt golv, tvättas och målas.. Men det är arbetarnas jobb! Jag ska serva med foder!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0