Bantning är djävulens påfund!!

Susade till Ullared i tisdags:). Ja, jag kan säga att min plånbok talade om för mig mycket tydligt på vägen hem att jag inte kan åka dit förns om typ 100 år igen.. Jäklar vad grejer man får med sig hem!! Men det är ju så satans billigt!! Ta tex raspar. På provinsen kostar dom 400:- på Ullared 79:-...Å jag gör av med ett par raspar varje år.. Hästtäcken samma sak, 200-300:- billigare!! Å fleecetäckena kan man få för 70:-.. Det var även en trevlig resa! Mötte syrran med hennes tillhörande gubbe ( tror att den hålögda zombien med kuddavtryck i ansiktet var hennes karl iaf) på brändåsen klockan halv fyra på morgonen. In å laddade upp med kaffe, Red Bull, mackor och choklad:) Sen var det bara att möta gryningen i en framsusande Seat:) Väl framme så måste man in på deras jätteläskiga toaletter och sen är det bara att ställa sig i kön..Tokshoppa i tre timmar och sen kasta sig i bilen och susa hemåt! Det är ganska sinnessjukt när man tänker efter...Köra typ 80 mil för att göra av med alla sparpengar man har...Hmm..

Gubben likamed upprörd över summan man handlat för och funderade på att skjuta in hagelbössan på min lilla rumpa..Tur att A var här och käkade frulle!! Annars hade jag legat risigt till..Ist tog gubben å drack mer kaffe än han brukar av ren nervositet tror jag..å sen satt han på skithuset halva dagen och svor över att jag läckte pengar som ett såll, älskade doften av bränt kontokort, var en shopaholic samt att han var tvungen att arbeta som en slav i en kolgruva för att hans tant inte var som andras tanter...Han ska vara glad över att jag är unik och inte en i mängden! Eller hur!!???Nåja, han lugnade ner sig efter en stund..:) Tills jag skojade å sa att jag måste till Marieberg för att komplettera lite..Så fort har jag inte spriúngit sen upploppsspurten i terränglöpning nån gång på 80-talet!! Min gubbe har inget sinne för humor..

På kvällen var det vårfest på dagis. Ungarna och jag åkte dit. Dom fick göra lite aktiviteter å sen fikade vi. det var trevligt! Fick höra att mina barn alltid var så fint klädda och att dom var rara. det värmde!!

Sen åkte jag till en tjej som jag skulle låna kuse utav. Hon bor i en 40 graders backe och har en gårdsplan som är 2 cm bred...Där skulle jag backa 90 graders kurva i uppförsbacken utan sikt...Samtidigt´som hennes högdräktiga minihund sprang obekymrat runt hjulen och hennes kriminella dårfink till karl höll på att packa in sina kuddar i bilen då han sekunden innan hade blivit utslängd...Det var länge sedan jag var så svettig!! Tillråga på allt så var hästen inte glad att åka transport..Han sparkade upp framdörren gång på gång...Tillslut fick jag vira ett grimskaft runt framdörren och när vi kom ut på asfalten så bromsade jag till ganska rejät. Då skärpte han till sig! Hem å lasta av..Puh!

Dagen därpå skulle jag ju åka till Fiskinge och träna för Håkan! Men efter tre timmar insåg jag att hästen inte skulle låta sig infångas..Jag köred NH och han lyssnade jättebra. Jag fick klappa honom överallt men icke lägga ett grimskaft lr sätta på honom grimman. Då fullkomligt vräkte han sig iväg! Fick ett rejält brännmärke kan jag säga.. en trettonårig valack är det..så jag tyckte att det verkade vara väldigt mycket jobb med att få allt att funka..Om han reagerar så för grimman vad gör han inte då för sadeln!? Samt att han kostade 30 000:-. Nej, det blir inte den kusen tror jag...

I fredags så åkte jag direkt efter frullen med ungarna till Marieberg för att hämta min telefon som äntligen var klar!! Jag tänker INTE tala om om jag köpte något mer!:) Sen åkte vi vidare till syrran och hämtade sexleksakerna som hade kommit. Hälsade på Lille Skutt som hon kallar fölisen. Söt killen men med temprament! Sen blev det glassbaren i Hjortkvarn med I. Fasen vad god glass dom har där!! Sen åkte vi till hennes lägenhet och satt och snackade skit. Ungarna hittade en låda med avlagda leksaker och hade jättekul! Sen kom henne gubbe å då fick barnen åka hans Camaro. Dom var helt saliga! Sen visade han sin jättejeep. Oskar var alldelse lyrisk! Han skulle få åka med den då den blev färdig sa R. Oskar tyckte att han kunde hjälpa honom  genom att ge honom verktygen, då dkulle det gå fortare..:)

Förbi D&S och lämna hennes hemliga paket:) Å tillslut hem och laga lasagne..I säng med ungarna och en lååång dusch och på med nya underkläderna..Här skulle lekas!! Efter 40 minuters fnissande,garvande och pinsamma tystnader kom vi fram till att dom mullrande och burrande V8orna som jag hade köpt stod sig slätt mot gubbens tvåtaktare (in&ut)! Nej, jag kommer aldrig att kunna kalla mig modern på den fronten!! Fattar inte varför man ska ha allt jox??? Det är ju gubben man vill ha! Som gubben sa: Vem fasen tycker att det är skönt att ha ett gäng humlor under pungen???:) Hahahaha, fast jävligt kul hade vi iaf!!! det enda jag kommer att använda av min inköpta leksakspåse är kakformen som är formad som en snopp! Så hädanefter serveras snoppkaka om ni har vägarna förbi!

Idag skulle gubben och brorsan spela paintball men arrangörerna glömde informera att det inte skulle spelas...Fan vad sur man blir på sånt!!!! Brorsan kom hit iaf och det var mycket trevligt! Han och gubben snackade det militära.. Å sen hade vi en hoppstund på studsmattan:) Synd att man inte träffar honom oftare! Min bror är en väldigt trevlig prick!

Å så var det bantningsdags igen...Fy fan vad det är tråkigt!!! Eftersom jag har haft anorexi/bulimi till större delen av mina tonår så har jag alltid haft en sjuk inställning till födointag...Antingen glufsar man lr så svälter man.. jag har aldrig kunnat ha ett normalt sunt förhållande till min mat! Har varit mager och fet omvartannat.. Å nu är det dags för svält igen! det enda sättet som funkar för mig då det gäller bantning då alla andra metoder inte funkar. jag har extremt lätt för att gå upp i vikt..Så nu har jag satt mig på svält igen. 1 till 2 månader utan mat brukar ge bra effekt. Det enda negativa är att man blir så jäkla deppig! Mycket av tillvaron snurrar ju kring mat. Vad man ska äta? Ska man fira något så gör man ju något extra gott, myskvällar är inte riktigt lika mysiga utan godis:( Men om en till två månader så kan jag börja leva som en människa igen och förhoppningsvis slippa höra om min stora rumpa något mer! Å få lite bättre självförtroende..

Livet är väl lite orättvist ibland? Jag går upp i vikt bara jag kikar på en chokladkaka. Gubben äter 4-5 mackor varje frulle med smör,majonnäs och räksallad på!!! Å han ser ju ut som ett streck! Har han mot förmodan gått upp ett kilo så springer han ett varv runt lagårn och då har han gått ner tre...Morr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0