Träning

Imorse gick jag upp med gubben för att hinna stallet innan jag skjutsade Oskar till förskolan. Han vill absolut inte gå dit..Hmm jag hade ett långt samtal med honom om det men jag får inte ur honom vad det är. Kanske bara är inne i en mamma och pappa period? Lr så har han inte kul? Men idag hade dom pusslat och småfixat lite å sånt gillar Oskar så han var glad när jag hämtade honom iaf!

Killen lättlastad å Kurt gick in på en gång. Kanon! Men sen ruskar transporten som en tvättmaskin på max centrifugering..Killen kastar sig mot ytterväggen gång på gång..Han kommer att komma ut genom den snart.. Väl i Pålsboda svek modet mig..Ringde till gubben å han är världens bästa på att peppa mig till att göra saker jag inte vågar! Så efter mycket om och men så satt jag upp å red omkring på honom. Han skötte sig helt perfekt. Så det kändes underbart! Kurt fick gå på träningen å han lärde sig att spinna! Jag är så imponerad av honom så ni kan inte ana! 23 år å lär sig på en gång! Han vill vara till lags hela tiden å kämpar för att förstå vad jag menar. Så vi fick faktiskt till några riktigt bra spin! Å tack vare CR kursen så satt jag mycket bättre i sadeln! Blir bara bättre å bättre! Det är så jävla roligt!!!! Tycker synd om dom som inte har en hobby som dom kan lära sig av. Jag känner hur jag bara växer och växer ju mer jag lär mig.

Den nya tränaren var jättebra! Caroline heter hon. Ska börja rida regelbundet för henne tänkte jag. Hon hade samma filosofi som mig med att vara lugn, skynda långsamt och inte pressa en häst för mycket. Samt hur viktigt det är att vara i balans själv för att kunna påverka hästen på rätt sätt. Kurt är mitt övningsobjekt, Killen mitt försöksobjekt å Pojken kommer att få vara slutprovet.. Tre olika men underbara individer. Dom stannar hos mig livet ut kan jag säga. Ska bli så roligt att jobba med dom å komma vidare å utvecklas!

Mycket hästprat bidde det..Gör inte så mycket annat..Kasst väder idag..Gick ut med gubben efter maten å fixade kalvarna å hjälpte honom att passa grindarna när han spånade. Buskorna ville rymma...:) Fick avliva en kalv oxså, den hade brutit benet. Mindre roligt:(. Så nu har jag precis lagt ungarna å ska sätta mig en stund å läsa lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0