Städa,städa,städa

Idag blev det en städdag. En sån där dag då man städar allt..även skåp å garderober..fy å usch men nu är det gjort! Jag är ju annars en städfanatiker men såna här dagar är INTE roliga..Gubben säger att jag lider av städmani men det tycker jag inte. Gillar att ha ordning och reda runt mig bara!

Syster påminde mig om en grej imorse..Å jag kände bara att GUD vad skönt det är att inte hyra stall längre utan att ha sitt eget!! Det finns så mycket olika ideer och viljor samt människor med tveksam nivå på sin IQ... Vi hyrde ett jättefint stall av en familj som inte hade egna hästar. Det fanns sex boxar å vi hyrde fyra, en kompis en å så fanns det en tjej till. Plus att tre boxar hyrdes av en tjej som hade kaniner...Jag har aldrig sett mera välskötta kaniner!!! Hon skurade burarna flera ggr/vecka å hade olika specialfoder å borstar. Hon hade dom enbart att krama på.. Väldigt udda tjej..Den andra tjejen hade en quarter å den var det väldigt synd om. Han hade kronisk bronkit å ute skulle han ha tre täcken men inne skulle han inte ha nåt men boxfönstret skulle stå på vid gavel..Vattenkopparna frös ihop på vintern men hon vägrade stänga fönstret..Å hästkraken bara hostade å hostade..Hon hade inga pengar så hon åkte å köpte höbal för höbal på alla möjliga ställen..aldrig hos samma..Plötsligt bytte hon till ensilage å ville att våra oxså skulle äta det men eftersom dom inte var vaccinerade mot botulism så sa jag nej. Å jävlar vad arg hon blev!! Hon skrek att det bara var farligt om han hittade älg lr rådjursdelar i fodret!!?? Okeeey..Så om man hittade ett älghuvud lr en rådjursskank så kastade man det..Försökte förklara vad botulism var å att det räckte m jord lr möss i fodret men hon var tokig..som tur var stack hon..

Mannen som ägde stället kallade vi Dr Snål. Han muttrade alltid om att gödselstacken växte å växte.. Han började alltid sina haranger med .men tjejer..En dag tog han med oss ut på stacken å sa åt oss att vi skulle gå runt å trampa på stacken så skulle den minska!!!?? Helt seriöst så ville han att vi skulle gå runt å trampa varje dag på stacken som vintrampare!!

Fick veta en sak idag som gjorde mig jätteglad!! Tackar för förtroendet för jag var rädd att det hade försvunnit mellan oss. Kram.

Tränade lite m Pojken imorse. Drog runt ett grimskaft överallt samt "drog åt" en gjord på honom. han bara suckade, tittade på mig som att, är du färdig snart..

Nej, fredagsmys på G å kanske lite fotmassage om man har tur!

Kommentarer
Postat av: Måna

Om det var d jag berättade idag...så vet du att det aldrig kommer att försvinna mellan oss!

Det är som förut sagt idag-att jag är lite konstig i huvudet just nu:-S

2009-03-13 @ 21:15:11
URL: http://scaniatrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0