Puckohäst

Idag fick jag sova några minuter längre,,typ till kvart över sju! Det artar sig. Ut å fixade stallet å kalvarna å sen in igen för att göra frulle. Frukostmöte idag, hade roligt! Städade å satt vid datorn en stund, ska sitta här ikväll oxså å betala räkningar..suck. Det är så tråkigt att se hur pengarna bara rinner iväg..Sen pallrade jag mig till affären å handlade lite mat å sen hem å laga mat..Livet är ett enda långt matkapitel! Handla,tillaga å äta..

Lastade Killen å åkte en knapp km till svärfars ridbana..Det var isigt så jag vågade inte rida dit ner, men det kändes löjligt! Killen skulle inte gå på transporten, for runt som en galning men stod konstigt nog stilla vid uppsittning! Johanna fick skritta runt lite först. Sen red jag. Det gick jättebra men det känns som man sitter på en dynamitgubbe som närsomhelst ska flyga i luften..Han stegrade sig ett par gånger, skyggade å försökte dra iväg med en brall men han lyssnade bra. Han är ju så knepig att rida! Lugn å väluppfostrad å så plötsligt..PANG..så flyger han i luften! Han tänker alldelse för mycket! Å man kan inte vara avslappnad fem sekunder, då passar han på..Som sagt, han borde iväg på tillridning...Men jag tycker hemskt mycket om honom å vill att det ska funka..Han är ju inte ett dugg elak bara busig..

Grejade i stallet å strödde upp i transporten. Ska rida honom igen på fredag å sen är det centrerad ridning hela helgen. Har aldrig ridit det man alla säger att det ska vara så bra så då måste man ju prova! Allt som gör att jag sitter bättre kvar i sadeln är ju positivt..:)Men då ska jag ha Kurt, vildpannan kan man ju inte ha när man ska sitsträna!

Birre och hennes gubbe kom förbi med lite grejer å det blev en fika och en massa prat. Mycket trevligt.

Lite trött faktiskt, man kanske skulle ta å sova lite.. Får skriva om nåt roligare imorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0