Nöffnöff

Strålande sol imorse! Släppte ut hästarna utan täcken idag så dom är lortiga från topp till tå nu..:) Kul för dom att vara hästar.

1057 låg död imorse..ingen aning om varför..Det var inte roligt.

Pysslade med kalvarna. Dom ska vänjas av en del nu..Dom kommer inte att  bli glada..Ingen mjölk men massor av utrymme å kompisar!

Länsstyrelsen skickade hit en liten smal, osminkad tjej i luserkofta för att gå runt våra beten. Hon drack te å körde en biofuel.. Stereotyp för miljönisse va? Så hon å gubben vandrade omkring på fälten å undersökte den nedre buskvegetationen..:)

Man kan faktiskt ansöka om stöd för våra husgrunder å stenrösen vi har på våran mark...Helt sjukt men det ska vi göra iaf. Så var vi tvungna att vårda dom..Hur fasen vårdar man ett stenröse??? Borstar,lackar å polerar?? Man fick inte rubba nåt?? Hon hade med kartor från 1800-talet, det var jättekul att se!! Olika husbyggen på gården. Bostadshuset är det enda som finns med som orginal. Tänk att man bor i ett över 100 år gammalt hus! Helt andra lagårdslängor åt en annan vinkel. Sen har ju lagårn byggts om och brunnit ned och byggts om igen.. Det enda som var irriterande att se var att köksträdgården bakom huset var större än lagårn..Gubben blev eld å lågor..INTE jag.. Tänker inte börja odla grönsaker,potatis å jordgubbar!! Man får ju rensa arslet av sig!!! Fast det skulle iof behövas..

Åkte till syster yster å verkade Emil. Sen ville barnen gå in till nöffarna..:(. Shit vad man luktar!!!! Men vi var inne där jättelänge. Grisar är ju sååå sööta!! BB-avdelningen är underbar!! Barnen var lite rädda för suggorna ( det var iof mamma oxså :) ). Oskar tyckte att dom hade stora stjärtar. Ja sa jag dom har ju större än mammas! Oskar tittade på min bakdel en stund å sa nej, det har dom inte...Det är förbjudet att aga barn va? Pappas pojke..morr..

Oskar sa även en rolig grej idag. Vi skulle räkna i bilen så vi räknade olika djur å sånt. Sa till honom att räkna hur många kor vi hade. Oskar räknade till tio på fingrarna. Men mamma, dom är ju fler än tio! Ja sa jag dom är 250. Åhhh men då måste jag ju räkna med fötterna oxså! :) Undrar hur många tår han trodde att han hade!!

Hem å dammsög bilen. Iväg på styrelsemöte på westernklubben. Mycket att göra kan jag säga!

Nu är jag trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0