Gubben jag älskar..

Idag skjutsade jag Oskar till förskolan. Det var "Mulle" idag för första gången å jag trodde att han skulle tycka att det var jättekul! hans kommentar när jag frågade vad dom hade gjort på Mulle var: Vi gick å knackade på några träd..Jaha sa jag varför det? Vi skickade meddelande till fröken...Öhh va? Du kan säga åt fröken att jag inte vill gå på Mulle mer..Hahaha. Vi får väl se vad dom gör nästa gång..:)

gick å funderade idag på när jag träfade gubben..Jag var singel efter ett längre förhållande men min syster tyckte att det var dags att jag träffade nån.. Hon var tillsammans med en dräng på Nynäs och förmannen där var ju singel.. Grejen var att när jag gick på Kvinnersta så var Nynäs stället med dom helt vansinniga festerna! ALLA åkte dit! Å det var ett festande,pippande å drickande utan dess like..Alltså riktiga bonnafester! Å förmannen var ju Gud...Hahaha alla pratade med vördnad om honom å jag bara retades med alla å sa att såå märkvärdigt kan det inte vara..Till slut var jag så nyfiken att jag beslöt mig för att åka dit..Min dåvarande pojkvän å jag åkte dit. Å jäklar vilket hålligång det var!! Jag kom in i hallen,fick av mig skorna då en av mina klasskompisar drog med mig in i köket för att presentera mig för förmannen.. Förmannen var..hmm..apradar? Hahaha. Han får syn på mig, jag hälsar å han drar in mig i en jättestor björnkram å säger, helvete vicken snygg tjej du är! Vem är du?? Precis då kliver min pojkvän in..Han var grymt svartsjuk av sig så han drog ut mig den andra vägen å så åkte vi hem...:(

Något år senare så är jag singel, syrran dejtar som sagt en dräng på Nynäs å dom tyckte att vi skulle passa ihop.. En kväll när jag var ute på krogen fick jag en massa konstiga sms från ett okänt nummer. Fräckisar å lite sånt.. blir ganska på lyset den kvällen å efter en stund så går jag ut å ringer upp numret. Å killen i andra änden har världens sexigaste röst! Vi pladdrar på i telen men jag får inte ur honom vem han är..Han bara skrattar åt mina försök att luska ut vem han är! Åker hem från krogen, snubblar på dammsugaren,ramlar ner för trappen å BANG slår huvudet i badrumsdörren..Å då slog det mig att jag kunde ringa 118!!! Namnet sa mig inget..men jag började ana sammanhanget..Efter många sms å telefonsamtal så träffades vi.. Jag var jättenervös och skulle åka hem till honom. Vi skulle äta pizza..När jag är på väg så ringer han och säger att han blev sen å undrar om jag kan stanna vid pizzerian å köpa pizza? Hmm tänkte jag, vilken gentleman som låter kvinnan betala på första dejten..:)
Kommer in på pizzerian. Pizzagubben kommer fram å synar mig från topp till tå, spricker upp i ett jätteleende å säger Jocke är en mycket lycklig man! Vilken skönhet! Jag känner mig ganska utstirrad av alla människor å alla verkar veta att jag ska på dejt med förmannen på Nynäs..Pinsamt!!! Får pizzorna å ska betala. Då säger pizzagubben, nejnej lilla gumman, allt är redan fixat..Jag blir grymt imponerad av att allt bara är fixat. Jag fattade ju inte att Nynäsdrängarna levde på Affes pizzor..på krita..:)

En vecka efter den dejten så är det en fest på Nynäs. Efter en massa festande så skickar jag ett sms till gubben å undrar om han vill smyga bort lite..Han kommer på en gång å vi smyger ner till kontoret för att mysa lite. Rätt som det är så hör vi ett skrapande ljud å röster..En av drängarna håller på att försöka klättra upp på utsidan för att titta in! Schh, jag ska kolla vad dom gör hör vi..Fnissande gömmer vi oss under bordet. Besviken får han leta vidare:)
Då hör vi en tjej som ropar på gubben. Faan säger han. Det var visst nån tjej som var väldigt kär i honom å nu ville hon tala om det för honom. Vi beslutar oss för att dela på oss å smita tillbaka till festen..Jag springer in i ett rum å gubben i ett annat. Jag släcker lampan och ställer mig bakom dörren. Dörren öppnas, hon tänder lampan å tittar direkt bakom dörren. Har du sett Jocke frågar hon. Nej säger jag. Nähä säger hon. Släcker lampan och stänger dörren...Trodde att jag skulle skratta ihjäl mig!! Hon undrade inte vad jag gjorde där bakom dörren i mörkret! Plötsligt hör jag ett brak å en lång ramsa med svordomar. det visar sig att det finns en gång mellan rummen. Gubben tänkte att han skulle smyga över, men han missade i mörkret att det gick limträbalkar tvärsöver i pannhöjd...Han fick en redig blåtira på höger öga samt en blå panna..Hahaha så han såg ut!!! Vi gick tillbaka till festen..Kom in å alla vänder sig mot oss..killen som försökte klättra upp för väggen tittar på gubbens nylle å säger:jaså, hon var inte brunstig... Bonnhumor!..Jag lovar att skratten hördes ända till Örebro!

Har nu hållit ihop med gubben i åtta år och har tre kids å en gård! Å älskar honom lika mycket idag som då! :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Jahaja...Var det så det hela började :-)

Ja Nynäsfesterna var inte att leka med, men roligt ;-) Kan man sakna ibland bland alla blöjor och hostnätter.

2009-03-06 @ 10:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0