Lååång helg

Det har varit en lång men otroligt lärorik helg! Hade teori plus övningar i fredags å lördags fm å så ridning lördag em och söndagen. Kurt gick finare än han nånsin gjort förr! Så jäkla bra..Dethär var den bästa träning jag har gjort. man fick en sån helhetsaspekt på ridning samt verktyg att förbättra och förändra! Kurt och jag samspelade på ett helt annat vis efter första passet. Man fick lära sig att med osynliga och då menar jag osynliga hjälper flytta,vända stanna osv. Fick ner Kurt på tygeln med att bara bromsa med sittknölarna å en elastisk kontakt i tygeln. Min kropp kändes oxså annorlunda å mera följsam. Kanon kan man sammanfatta helgen!! Ser fram mot lektionerna!

Annars har det varit körigt..Upp fem för att hinna göra stallet, fixa i lagårn samt göra iordning allt inne..Å sen inte hemma förns sju..Å då ska man fixa hästen å sen in å städa och fixa.. Många red bull kan jag säga..

Träffade mycket trevliga människor oxså. Det var väldigt blandat å det var kul!

Idag har jag försökt att sova lite..till fem över sju.. Upp å fixa stall å kalvar. Frulle å sen städa. Åkte å handlade, lagade mat. Det vanliga alltså..Sen kom Johanna och red Killen. Å han flög runt som en galning, bockade och stegrade sig. jag blir olycklig på den hästen!!! Varför kan han inte lugna ner sig??? Hur fan ska jag klara av honom nu när träningarna snurrar igång?? Jag flyger ju av med en gång med min kassa balans!! Skithäst...:) Tur att Johanna är så duktig! Hon får nog rida honom lite till..;)

Pojken var lika pigg han idag. Busade runt lite nä'r jag miljötränade honom. Han lyssnar bra men idag var det lite fladdrigt. Ska börja tömköra honom denna vecka tänkte jag. Nu har jag mycket hästar känner jag..Vore bra om jag kunde få Linette såld.. Så kan jag lägga helfokus på Killen å jobbandet med Pojken.. Kurt löser sig ju ändå liksom..

Fick spannmål av våran eminente spannmålsleverantör idag oxså! En man jag tycker mycket om! Rak, ärlig och med exakt samma humor som jag!  Ska nog baka en riktigt god kaka till nästa leverans..Det är han värd!!

Nej jag är för trött för att sitta här..Ska släppa in hästarna å kramas lite med dom..Ungarna trynar iaf som smågrisar..Tänk vad barn är söta när dom sover..:) Imorgon ska jag prova en ny tränare, ska bli kul! Men jag vet inte vilken häst jag ska ta än...suck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0