Killen är frisk!

Jaha, så har tisdagen oxså förflutit..Uppe med tuppen å gjorde stallet. Longerade Killen å han visade ingen hälta alls, däremot visade han upp ett enormt register av olika bocksprång..:(. han har tränat i hemlighet den jäkeln...Imorgon ska jag rida honom för första gången på tre månder..Måste höja min livförsäkring samt sko honom med blydojjor tror jag..

Städade å åkte sen å hämtade upp Inger som så snällt kunde passa mina barn medans jag skulle vara hos benknäckaren. Gubben hade foderrådgivaren här och Oskar var hemma. Köpte med lite bullar..Benknäckarbesöket gick bra, mycket knak å mycket ömhet..men ont ska med ont förgås... Inger var helsvettig när jag var klar..:) Mina  barn är jättesnälla men väldigt rörliga..:). Benknäckarens fru fixade kritor å annat till dom, jättesnällt! Skjutsade hem Inger å blev inbjuden på fika. Satt å snackade skit medans ungarna rev hennes hem..KajsaStina lyckades hitta  nagellack som hon målade sig och sin bror med..morr. Men det var ingenting mot det Axel hade gjort imorse.. Han var så tyst å glad i sin säng, men en viss bajsodör slingrade sig neråt så jag gick upp å skulle plocka upp honom. Utan att gå in på detaljer så hade min gulliga lilla son stoppat händerna i blöjan å smetat in ansiktet,armarna samt öronen med innehållet....Han var inte gullig längre..Det stod inget om sånt här i mammainstruktionsboken!!! Jag måste nog reklamera honom tror jag..;).

Börjar längta efter sommaren..Värme,bad,grillning å ingen is..

Hjälpte drängen med kalvarna å sen la jag ungar..Inget annat spännande har hänt. Men det är bara skönt för jag tycker att livet snurrar i 180 just nu. Det är något varje dag! Jättekul men man har en puls på 240 å sänker flera red bull än vad som är nyttigt..

Undrar om jag har onormalare djur än andra människor..KajsaStinas kanin vill sitta i fönstret te x. Men den lille skiten välter ner blomkrukorna! Hade en stallkanin som hette TerroristMuffin för ett par år sedan..Han var min systers å han hittade på djävulstyg var å varannan dag! Sen älskade han revbensspjäll...Skum kanin! Han hade en fotboll till flickvän å det funkade bra för honom. Varje gång man hade rengjort hans bur så kastade han ut alla grejer o gjorde om det som han ville ha det!

Eros å Barracuda rök ihop igår..Hmm..Eros börjar takla av..Nu blev han biten i kinden å idag ser han ut som en ekorre..Får nog pallra mig iväg till vet med honom..Undrar om jag kan få klippkort där? När man har så många djur så blir det ju x antal besök där..För några månader sen var jag där två gånger samma vecka, först sprang Nonnie in i bakhjulet på en motorcykel å sen körde gubben över Tham med fyrhjulingen..Båda klarade sig utan allvarligare skador men det var lite pinsamt att komma med en hund som ens gubbe kört över..

Nej, nu ska jag ta in kusarna! Å förbereda mig inför morgondagen..jäkla häst! Borde egentligen skicka honom på tillridning! Till nån som inte ramlar av! Men han är ju så krånglig när han inte får vara hemma..Hmm..Vet inte alls vad jag ska göra! Han kanske blir bra som limppålägg??



Lilla Emil, Oskars seriösa pose.., KajsaStina väldigt glad, Kurt å hans älskade halvbror Paros, Kurt Magnum i egen hög person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0