Helgblogg

Verkar bli en tradition med en helgblogg. I lördags hade vi slappdag..Efter förmiddagsjobb å stall så sjönk vi ner allihop i tvsoffan med pizza å godis. Drängen kom förbi å fick en pizza han med. Satt å snackade lite å sen var det bara att göra iordning gubbe å ungar å åka till Daniel Å Sussie. Hade kul i badrummet innan kan jag säga..ibland har gubben humor..:) Plockade upp tre festglada tjejer å styrde kosan, med en volovo som jag inte helt riktigt kom överens med..han ville bestämma å ha mjuka växlingar..jag SKA bestämma å kör med  hårda tag..:), mot syster å sminkpartyt!  Hade väldigt roligt i bilen på vägen dit kan jag säga..folk har förutfattade meningar om mig!!!  Jag är inte en bredkäftad, helcrazy, sexfixerad , städfanatisk, shopaholic!!!! Snälla kan ingen dementera detta!!!! :) Å jag är inte rolig heller..

Sminkpartyt var roligt! När alla tjejer satt sig så sa hon åt oss att ta bort allt smink..Äru inte riktigt klok tyckte vi, men så var det. Å sen scrubbades det, peelades,rengjordes,sandblästrades, rubbades mm mm. Jag har aldrig någonsin haft så mycket klet i ansiktet!! Helt obegripligt vad allt skulle vara bra för!! Å sen sminkades det ovanpå det..Det var krämer,puder,pulver,kladd,klet å en massa färger å former å jag vet inte vad..Såg inte ut som jag brukar kan jag tala om..Men handcremerna var kanon!! Mina nariga händer blev som silke..Men jag fattade bara hälften..Gnuggade in antiögon i ögonen å la upp ett flatgarv när hon ville att jag skulle måla TRE lager ögonskugga mellan ögonbrynen å ögat!! Å destutom en klet som skulle hålla allt på plats! Herregud! Står verkligen folk såhär på mornarna???

Efter picassomålandet dracks det vin å syster hade ett gigantiskt godisbord!! Mumma.. Jag å syster höll låda som vanligt å sen bar det iväg hem..var inte hemma förns halv två. Hämtade familjen på vägen..Trodde absolut inte att det skulle bli såå sent..Hästarna kom in kvart över ett..Trodde att jag skulle vara hemma till elva typ.. Jaja dom var lika glada ändå!Pojken har börjat släppa sin mammutpäls så man kan klia honom överallt å han bara njuter!! Han är så himla gosig! Han fick hälsa på mjölkbilen idag oxså..hmm lite skeptisk men han nosade iaf på den.

Men det straffar sig ju dagen efter..fast man inte har druckit något så är man ju helseg!! Grejade i stallet, lite pyssel m Pojken. Upp, frulle,städa å en sväng till Ica med KajsaStina. Daniel å¨Sussie med barn kom hit å vi käkade tacos å pratade skit. Mycket underhållande å trevligt! Dom är såna otroligt bra vänner! Dom tar oss för vad vi är (alltid sena, luktar obestämbart te x) å man kan bara slappna av och ha roligt i deras sällskap! Man måste inte göra sig till eller känna att ,man måste si lr så.. Det ska bli så jävla roligt att åka båt med dom om tre veckor!!! Jag längtar!! Fatst just nu ser det ut som att dom har fått värsta lyxhytten å jag och gubben kommer att få åka jolle på släp efter färjan.. Haha vi skulle nog ha kul där oxså!

Sen var det bara att bada dom tre små grisarna å lägga dom å nu sitter jag här..Ska snart lägga mig jag oxså, ska bara läsa några bloggar:) Å snart skulle det bli ett sexparty ist..jag kommer att skratta ihjäl mig!!




Kommentarer
Postat av: Måna

om du säger nu...vilken lördag du kan-så vet ja ungefär hur jag ska planera in di andra partyt!

sikta på om ungefär 3-4 veckor framåt;-P Kolla almanackan!

2009-03-16 @ 10:25:04
URL: http://scaniatrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0