Helg igen

Så var helgen snart till ända då.. Å vad har man gjort? Ja..inte såå mycket kanske..

I lördags så grejade jag m kalvarna på morgonen, gjorde stallet och red killen. Gick inte sådär kanonbra kan jag säga.. halvvägs till Viltungla var jag tvungen att hoppa av å gå hem innan vi gick omkull..häst****. han bara stegrade sig å slängde sig in på alla sidovägar å drog iväg för att bocka. Mysmongo!!! Arg som ett bi var jag å det fick han höra! Beslutade mig för att göra korv av honom..

Väl hemma så var det det vanliga att ta itu med..städning,tvätt å matlagning..yipii. Gubben lade sig å sov i tre timmar tillsammans med ungarna..har aldrig hänt förr att dom oxså ville sova på dagen. Vid fyra kom svärmor å tog med barnen ut. Hjälpte gubben lite i lagårn, gick lite m Pojken, han stannar fint på kommando, travar, skrittar å svänger. Men han har bitit mig i armen två ggr oxså..lite bus i den grabben!

In i duschen å på med krigsmålningen. Oskar tyckte att jag var jättefin å visade mig för sin farmor:) Ibland blir man alldeles varm om hjärtat! Sen fick jag vänta å vänta å vänta som vanligt..Kom iväg en timme senare än vi skulle..

En tjejkompis fyllde 30. Ett mycket speciellt sällskap var det kan jag lugnt säga.. En karl, vi kan kalla honom P, höll hov. Han var nog den största mansgris jag har mött. Själv är jag ganska långt i från feminist.. tycker dom har pajat mer för kvinnorna faktiskt, men hans prat fick mig att tända på alla cytlindrar..å jag har ju en V12:a när jag blir arg...

P gick på om att det var kvinnans plikt att se till att mannen hade mat i magen, att kvinnan var till för att behaga mannen osv osv. Mycket överdrev han kanske men jag svarade upp å han blev helt chockad! Han sa till gubben att han tyckte synd om honom som hade en sån våldsam kvinna å ville ge honom några "uppfostringsttips"!!!! Hahhaha försök bara! Jag högg som en rabiessmittade dobbermann! :) hahaha vad kul jag hade! Berättade att jag "uppfostrade" min gubbe m pungsmällar när han är dum å då höll P på att trilla av stolen...Det var ju förskräckligt!!!  Hahahaha vilket pucko! Hade jag inte suttit så långt bort hade jag gett honom en bara för sakens skull!!

Åkte hem ganska tidigt för att jag INTE skulle ge honom en pungsmäll..:) Brorsan å hans tjej satt barnvakt så vi satte oss å kollade på´film med dom. Himla trevlig flickvän han hade! Å söt oxså! Fast hon skulle behöva klämma några burgare för smalare ben har jag inte sett tror jag:). Tänk å se ut så...suck det har man ju gjort..vafan hände sen??? För många burgare kanske...:( Jajaja jag är ju på väg nedåt! Ska ju vara tajt å läcker tills vi ska till chappen!!:) Man kan ju få drömma iaf..

Upp tidigt imorse å gjorde kalvar å stall. Jagade han-som-ska-bli-korv i en kvart innan jag kunde lasta. strulade lite vid lastningen oxså..hmm. Jättefint ridhus var det! Nybyggt å jättefräscht! Killen var speedad som en kanin på amfetamin redan innan vi kom in i ridhuset..å sjöblöt..Skrittade i 190 men så började Håkan berätta hur jag skulle rida honom å vips! så gick han i rätt form, avslappnad,tuggade på bettet å tom GÄSPADE...Herregud det var en helt annan häst! Han ska inte bli korv...Han gick så himla fint å nu vet jag hur jag ska rida honom! Det blir fler Håkanträningar kan jag säga!! Har alltid gått mycket bättre med manliga tränare på Killen..Dom tänker lika kanske..:) lr så reagerar jag tryggare kanske? Lr så passar den tränare både mig å Killen kanske? Jätteglad iaf!

Hem å hade med mat till familjen. Sen låg jag med gubben en stund i soffan å hmm retades..:) Så jävla kul!!

Barnen ser slitna ut så jag tror att det blir tidig kväller..:)

Så nu ska jag greja vidare!

Kommentarer
Postat av: Göran Larsson

Vadå, smala ben! Inte så länge sen, du red ihop med en Herrgårdstrana.

Kram från den eminente. Hahaha!

2009-03-23 @ 11:04:36
Postat av: Anonym

Hi hi hi... du är ju för skön det vet du va!? Det där med pungsmällar får jag ta och prova tror jag ;-)

S har har också varit på väg till scan ett antal gånger ;-)

Jag tänkte också bli tajt och smal till chappen..... hur gör man???? Chips ÄR godare än musli ;-)



Håkan är bäst! Nu har jag provat många tränare men jag återkommer till Håkan hela tiden. Han är klok och lugn och.... ja.... bara bäst..... för mig och S i alla fall ;-)

2009-03-23 @ 18:17:16
Postat av: minternet

det var jag som skrev nyss :-)

2009-03-23 @ 18:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0