Vilken dag!

Puh,jag är helt slut!! Hur kan det vara så jobbigt att bada?? Åkte till Gustavsvik med kidsen.. Gubben hade sovmorgon imorse för första gången på typ ett par månader. Han trodde att han kunde ligga å dra sig men tji fick han! Ungarna vaknade halv sju som vanligt å insåg att PAPPA låg kvar i sängen!! Hahaha, det var bara att gå upp som vanligt. Gjorde stallet och fick tom hjälp idag! Gubben hade ju bara ungdjurslagårn att göra så Krille hjälpte mig att släppa ut hästarna och hämtade hö!! Vicken lyx!! Skulle gubben aldrig göra så det är kanon med en anställd som inte får ifrågasätta chefen;) Andreas kom förbi för morgonkaffe så det blev en långfrulle..Trevligt hade vi å mycket skitsnack bidde det! Försökte få iväg gubben till Gillersklack men dom planerna sprack ganska snart..Oskar ville bada så bada blev det. Efter städning,påklädning å tjat på tvspelspsykade gubben så kom vi iväg..

Jäklar vad roliga ruschkanor dom har!! Åkte flera gånger med och utan Oskar!! Men efter ett par kallsupar så gav jag upp..Omklädningsproceduren är ju ingen hit direkt..Jocke tog Oskar å vem får dom som ska ha hjälp med allt?? Försök duscha med en ettåring som hela tiden ska krypa iväg å en treåring som helt plötsligt bara försvinner..Hmm nerverna får jobba iaf!!

Tänk ändå vad alla människor ser olika ut!! Fascinerande! Bara jag som utmärker mig med mina blåmärken..Frågade faktiskt gubben om jag verkligen skulle bada men han sa att det var ok så.. Jag är helt täckt av blåmärken på armar och ben och jag vet inte varför.. Har säkert 20 blåmärken på varje ben, å dom är stora å svarta å blir fler varje dag..Inte roligt alls!! Antingen är jag sjuk lr så är jag extremt känslig för beröring eller så är det pga svält..jag vet inte!

Stannade vid den sk Icabutiken i Ekeby för att köpa bananer och bullar..Å dom hade samma kille där fortfarande!! Å han visste exakt datum då jag flyttade därifrån å han saknade mig osv osv.. Vilket elefantminne!!!!! Kanske handlat där 5-10 ggr i min livstid.. Hahaha snacka om att ha stenkoll på sina kunder!

Blev McDonalds efteråt. Barnen var helt slut för att inte tala om deras mor! Gillar Mc..Snabbt,enkelt,gott å barnvänligt samt billigt. Kan inte bli bätte! Ungarna äter ju allt dom får där!

Nu ligger ungarna i säng,gubben ute å styckar ett hjortlår..Ska snart ut å släppa in kusarna.. Imorgon blir det kiropraktorbesök och det gör så jävla ONT!!! Fy bubblan!! Tänker inte på det!

Å så ska Arla sänka mjölkpriset igen..alltså..nu ska jag inte ha en lång utläggning men va fan! När vi redan idag producerar mjölken gratis, vi kan inte ta ut någon lön hur ska vi göra nu då? Betala för att få producera?? Kanske är arbetssökande snart med andra ord...Å bli en Svensson..min stora fasa! Varken jag lr gubben skulle klara en svenssontillvaro..jag beundrar dom som kan, vi är födda fria och vill fortsätta vara det men vi kan ju inte börja karda ullkalsonger,äta potatis å harkött varje dag lr börja använda häst i jordbruket .. Man måste ju faktiskt leva oxså.. Å kunna köpa saker som man vill ha och behöver..Ja vi får se vart det slutar..Usch nu blev jag deppad.. Byter ämne..

Facebook har jag precis blivit med i, vilken lattjo grej! Plötsligt dyker det upp gamla polare å släktingar flera gånger om dagen!! Jättekul! Undrar vart det slutar å hur dom hittar mig? Det verkar ju vara en gigantisk apparat..

Nu vill jag bara lägga mig å slockna...Men jag tror att det är några hundar som vill ut å pinka oxså.. Molly som var spårlöst borta hela dagen igår..morr, den jycken skulle man ........! Aldrig mer en omplaceringhund!! Speciellt inte en jakthund!! Nä dom ska vara som WK:na!! Går aldrig från gårdsplanen utan matte lr husse, lyder, blir inte distraherade av skitsaker å KOMMER NÄR MAN ROPAR!!!! Jag blir galen på pudeln!!! ( Hon är egentligen en basset griffon men jag kallar henne alltid pudeln då jag är arg).

Nej nu ska jag ingoga några bilder!


Jocke pussas, Krille låtsas att han inte tar ut Linette, utsikt frå orkeln, KajsaStina kramas m kalv,någon orkade inte med shoppingen..


Tittade in på Grodden idag å hittade världens härligaste matrial i en pad!!! Köpte den fast den är till en vanliog sadel, ska prova ändå..Helt underbart matrial!!! Nåt sorts gel.. Å så följde det med lite fårskinnsdetaljer oxså:)

Kommentarer
Postat av: minternet

Himla kul att läsa din blogg :-)



Vad är det för fjordis du har? :-)



P.S Vill du ha tips om hur bilderna blir "klickbara" till stora? Man kan nämligen lätt göra så att de syns som små först och blir stora bara om man klickar på dem ;-) D.S

2009-02-17 @ 15:16:45
URL: http://minternet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0