Stassarungar å bonnungar..

Trodde att jag skulle få sovmorgon imorse men det tyckte inte Axel..sovmorgon betyder att man får sova till klockan sju iaf men klockan sex ville Axel ha välling..Sömndrucken vandrade jag ner till köket för att fixa beställningen men hade glömt att gubben hade riggat vildsvinskameran i köket...mindre smickrande att bli fotad från tuttarna å nedåt naken klockan sex på morgonen...Tänkte sparka sönder linsen men orkade inte..Gubben frågade om det hade varit ett nudisttroll på besök under natten..slog honom hårt ett känsligt ställe...funderar på att sälja honom på blocket..

Bara att masa sig ut till hästarna och kalvarna. Tandläkaren ringde återbud imorse ( har ni hört något så fantastiskt??) men gubben fick en akuttid för sin hiskeliga tandvärk...Det visade sig att dom hade glömt att släcka en nerv när dom lagade tanden...Tack för den!! Gubben ska nu ha en sjuk tandvärk i ett par dagar å sen ska vi betala för deras misstag??? Hmm humöret blev sämre..

En kvinna från Odensbacken ringde på Linette, det skulle vara jättekul om hon såldes här i närheten! Men man vet ju hur spekulanter funkar...Sen ringde en annan kvinna som ville visa sina barn en bondgård....Hade ju inget för mig så dom var välkomna. I aldrig använda röda overaller med fina stövlar till:). Hon pratade så mycket att jag för en gångs skull var helt mållös...Ungarna bara ÄLSKADE alla sorters djur!!! Okey..Vi gick först till kaninerna. KajsaStina rabblade alla kaninnamnen stolt! Tosca,Maräng,Semlan,Docka å svartfot..Dom sista två heter Svart å Sot men KS tycker att svartfot är bättre..Å så berättade hon att hennes kanin inne heter Bing å att hon älskar Bing:) Barnen stirrade skräckslagna på kaninerna å ville inte klappa...Nästa stopp blev hästhagen. Vi gick ut å KS började stövla efter fölet å Oskar ville klappa Linette. Killen å Kurt kom fram till oss men vände snabbt då den ena ungen helt plötsligt gav till ett illvrål som kunde väcka döda....Min hörsel på höger öra försvann å jag tror att Kurt fick en mindre infarkt..Mamman släpar ut dom skräckslagna ungarna ur hagen..KS stövlar fram till Kurt å börjr klappa..Ser så gulligt ut! Å han sänker ner huvudet så att hon kan klappa honom i pannan..Plötsligt stelnar alla hästar till å Oskar ropar kolla mamma en älg!!! 100 meter ifrån oss kommer en älg travande! Stassarungarna börjar gallskrika igen men Oskar å KS är skitlyckliga!! En älg!!! Hästarna travar efter med svansarna som plymer o fnyser högt! Vi gör ett till djurförsök med stassarungarna, denna gång hos kalvarna p lösdriften..dom går inte ens in..mamman lockar å pockar men dom vill inte titta på vare sig kalvar lr kor..Nähä..Då kommer Nonnie, världens snällaste lilla katt gående för att hälsa men tar snabbt till flykten då det där läskiga tjutet uppkommer igen ( ungen skulle lätt kunna vara med i Scream lr en Hitchcookrulle!!! Det var så blodet isade sig!) Nu börjar jag att bli lite frustrerad å mina barn tycker att det händer för lite..Ungarna vill ju inte leka!! Så vi går upp å kollar på sinkorna som går ute, jag visar lite vallning med Eros men ungarna gråter å skriker att mamman ska sätta dom i bilen för att hunden kommer att äta upp dom...Vad göra??? Mamman pladdrar fortfarande på om att barnen ÄLSKAR alla djur...Jag tror aldrig att hon slutade pladdra..Men så åkte dom ÄNTLIGEN hem!! Men dom ville absolut komma igen snart..I just say..NEVER! Då får gubben ta dom..han skulle tröttna på fem sekunder, fråga mamman vad det är för fel på ungarna å kasta in dom i en kalvbox..:) Mina barn var överlyckliga att dom åkte! Oskar sa: Jag tror inte att dom ville se min råtta...Hahaha.Då kanske mamman med hade gjort detdär hemska ljudet:)

Åkte till Garphyttan å hälsade på mams å paps å bror. Mamma hade lagat jättegod mat ( det gö hon alltid, synd att inte jag ärvde den talangen..). Var väldigt trött på hemvägen men lite Red Bull gör ju susen..Höll på att ramma två vildsvin, men jag klarade mig..Tur..

Imorgon ska jag försöka longera Killen å jobba lite med Pojken. Nu kommer det ju att bli jäkligt halt ute med regn å nån minus..Jag vill ha ett ridhus!!!! Mina supersnygga benskydd kom idag! Skitläckra..men det är ju en bisak, det är hur dom funkar som är det väsentliga!! Men jag tror att dom blir bra!

Om Killen nu är bättre så ska det börjas att tränas igen..Vill gärna rida för någon en gång i veckan. Gjorde det innan Killen blev halt. Sen får vi väl se hur mycket kosseträning det blir, vågar inte påfresta benet för mycket än..blir väl en lågsäsong iår å så får jag satsa på nästa år..Så jag får väl träna så att jag kanske kan vara m i en klubbtävling iaf..Reining är ju oxså roligt..Annars är det kossor för hela slanten! Working Cowhorse,Herd Work,Cutting å om jag får med mig fler Teampenning..Finns ju många grenar alltså! Men än så länge är vi bara på nyörjarstadiet å det ska bli en rolig resa att göra!!



Mitt nordissto Trollglansa som jag sålde, KajsaStina med kalv, Örjagårdens Barracuda, Oskar med sin älskade råtta, Tham och Eros väntar på jobb.

Jag ska snart ladda in nya bilder!

Kommentarer
Postat av: mirja

Garphyttan! Det är ju jättenära mig ju! Slå en pling och kom förbi på fika om du vill nån gång :-)

Eller finns det flera Garphyttan?

2009-02-26 @ 09:02:37
Postat av: Måna

Ha ha ha!!!nudist troll???

Jag tror att vildsvins kameran äntligen har fått med trollet från trolltyg i tomte skogen på bild!!!!

MOAHAHAHA-Jag dör!!!!

2009-02-26 @ 10:16:25
URL: http://scaniatrollet.blogg.se/
Postat av: Den lilla

Du skulle inte kunna förstora texten lite? Jag får svårt att läsa :)

2009-02-26 @ 20:16:17
Postat av: realcowgirl

Jag ska försöka förstora texten. Kul att du gillar bloggen! Vem är du? :)

2009-02-26 @ 20:34:32
Postat av: Den lilla

Jag är släkt med någon du känner ;)

2009-02-28 @ 11:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0