Söndag

Jaha då var det söndag igen...Jag hatar söndagar, lr hatar är ett starkt ord..jag tycker minst om söndagar av veckans alla dagar. Då vet man att atbetsveckan ligger framför en med alla saker man ska göra..Denna vecka såg väl hyfsad ut  men det är ändå en massa grejer som man ska göra och det värsta av allt..tider att passa..:( 
Ska ha bankmöte i veckan..usch, tanläkaren..usch, Oskar ska till logopeden..dubbelusch..

Men idag var det en rolig söndag! Hade träning för Leena på fm, å det var så kul att jag kunde ha ridit i en vecka!!!
Kurt gick så jävla bra!! Sidepassen gick asbra å sen skulle vi göra övningar i galopp..Kurt kan ju inte galoppera annat än om man jagar på honom som en galning i skogen..nu tyckte Leena att vi skulle göra galoppfattni´ng från skritt/stillastående å RÄTT galopp.. Jag bara skakade på huvudet å skrattade men tji fick jag!!! Kurt fattade rätt galopp på volt i vänster varv från skritt och trav!!! Men inte i höger varv..Då fick vi göra rollbacks ist å gissa om han tyckte det var roligt!! Så från en rollback fattade han galopp  nästan stillastående!!! jag grät nästan!! Vilken bragd av en häst som inte kan galoppera å är 23 år!!!! Men jisses vad trött han var sen! Ska stoppa om honom lite extra i kväll! Min lilla pussgurka!

När jag kommer med transporten på vägen så kommer Killen i full fart till grinden..Att dom kan se att det är våran bil å släp på 500 meter!! Fantastiskt!

Gjorde något annat roligt när jag kom hem..Gubben hade fått en såndär gummijolle häromdagen..Den band vi fast i fyrhjulingen!! Först åkte vi jättelugnt m ungarna men sen provade även jag och gubben i lite högre tempo å h-vete vad det gick!!!! Man körde runt på plan med mc:n å sen hade man båten på yttervarv..centrifugalkraften var enorm!!!! Höll på att skratta ihjäl mig när jag drog på på gärdet med gubben farande i säkert 60 blås i en gummijolle efter!! Dethär borde alla få prova på!!!

Nej jag ska ta och plocka undan lite å sen duscha, årsmöte på klubben ikväll. Farmor är här så hon å gubben åkte till badhuset m barnen å så lagar hon mat oxså!! Kanonbra! Inga bilder idag då datorn fortfarande är så jävla seg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0