Möte å en runda m Inger

Igår var det årsmöte i klubben..Sladdade in klockan 17.02..alltså "bara" två minuter sen! Rekord! Å det kom faktiskt en person efter mig..:) Valdes till sekreterare i två år..shit! Hoppas jag fixar det! Det löser sig väl som det brukar..hoppas jag iaf! Käkade smörgåstårta å snackade skit.. Var hemma ganska tidigt och gick och la mig vid halv nio..pensionär är det ordet som kommer upp i mitt huvud..:)Men va fasen jag går ju upp senast sju varje dag sju dagar i veckan 365 dagar om året så..Då får man väl vara lite kvällstrött?

Imorse var det förskola för Oskar igen..Bara att slita upp alla ungar å åka iväg..Oskar ville bli hämtad direkt efter att jag lämnat honom sa han:). Han började på gymnastik idag å det visade sig vara jätteroligt! Tyvärr spelade han fotboll hela tiden..vill inte att han blir en fotbollsnörd..snällla vad som helst men inte fotboll!!!! Sitta å glo på alla dessa matcher i ösregn med föräldrar som står och skriker bredvid!! Aldrig i livet!!!! Jag ska försöka få honom intresserad av westernridning å Jocke skulle ta med honom till skytteklubben för när han blir sex kan han vara med och skjuta. Annars finns ju friidrott lr orientering lr cross!! Bara inte fotboll....Men tyvärr är det ju barnen själva som väljer...Å då får man ju ställa upp vad dom än väljer...hmm mutor kanske funkar då oxså..:)

Hem från Vingåker å gjorde stallet,fixade kalvar  å städade. Skulle möta Inger klockan halv elva vid Kävesta..han nästan i tid! Hade jag inte  hamnat bakom en slaktbil och en bredlastkonvoj så..:)

vi kuskade iväg till Kaias men hon hade bara dyra grejer..svängde förbi en maskinfirma för Inger skule ha havre å då hittade vi några burkar med Kiselgur, ska tydligen vara bra både för hovar,hårrem och hud. Så det ska jag pröva på Kurt så kanske han inte får sina otäcka sår..

Käkade på Marieberg å kollade in på nån mer butik å sen bar det hemåt. Hämtade hundmat, koskinnet  ( som blev jätteläckert i vardagsrummet!!!) samt kolla masken till Pojken. Oskar hämtades å sen bar det av hem.. Sen har jag inte gjort så mycket mer än varit med barnen å plockat. Johanna kom hit å spelar m Oskar.

Imorgon kommer ev Tommy och Emma förbi å hälsar på Pojken, det blir kul! Sen ska jag försöka få med gubben till Silvan by night för dom sålde ut utomhusspan väldigt billigt..Ett sånt som vi ska ha på altanen, som förhoppningsvis blir klar i år..Får fjäska lite mer för Lennart :) Å för pappa..

Helgerna ser fullsmetade ut framöver..fattar inte hur jag ska hinna med allt!! Det är träningar nästan varje helg, å unghästträffar. Shit vad roligt! Men man måste hinna med allt annat oxså..Om två helger ville ett par vänner få med oss på Ålandskryssning..Gubben sa ja direkt men det är ju inte han som ordnar med kovakt,hästvakt,hund/kattvakt å barnvakt...Det är inte enkelt att ta ledigt när man har så mycket djur..Det måste vara jätteskönt att bara säga att man åker en helg å inte behöva planera nåt!! Snacka om lyx!

Datorn är fortfarande helseg så det blir inga bilder..Ska ta över brorsan som får kolla upp skit saken! Kan ju inte göra nåt!

Inget mer idag så jag skriver imorgon..kommentera gärna! Har fått flera och flera läsare å det känns självklart kul men samtidigt konstigt! Vem fasen vill läsa om mig å mitt bonnaliv???? Berätta gärna vad ni tycker å vilka ni är!Skulle vara kul att veta vilka ni är som finner mitt liv intressant:) Skrattar!!!

Nu kommer gubben å gapar..han undrar vad i h-vete kiselgur är??? Och om jag är helt rubbad som går på allt..Ser ut att bli en låååång kväll...;) Tur att han ska ut i skogen! Har jag tur så går han vilse ett tag å kommer inte hem på ett litet tag...hihihi, vad taskig jag är!

Nu ropade KajsaStina att det inte fanns toapapper å att hon hade torkar sig med händerna..så byebye for now!!

Kommentarer
Postat av: minternet

Du....jag har länkat till din blogg från min blogg... är det okej! Jag tycker alla ska läsa din blogg för du är ju helt enkelt störtskön :-)

2009-02-24 @ 10:55:29
URL: http://minternet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0