Lampor & Djur

Skulle ta in hästarna, gick ut på gårdplanen å tyckte att det var något som inte stämde..det lös vid verkstan. Jag muttrade över hur slarvig gubben var å vandrade ditåt för att släcka, men döm om min förvåning när jag upptäckte en ny utelampa! Har bott här i tre år och aldrig sett nån utelampa på verkstan! Hmm gubbens fettisch börjar sprida sig..

Undrar om det finns någon annan som har denna böjelse? Min gubbe är helt tokig i lampor!! Han är som vissa kvinnor när det gäller skor och handväskor! Han köper ficklampor som en kvinna köper kläder! Å sen ska han visa dom! Stolt som en tupp ska han förevisa denna utomordentliga lampa! Jag misstänker att han växte upp i totalt mörker å nu vill hans barndoms jag se till att det finns ljus vart han än går..Han har ficklampor,pannlampor,kikarsikteslampor,kepslampor,stora lampor m laddare, billampa,nyckellampor you name it!  Så jag har lärt mig några skaer om lampor genom åren..1) Dom ska vara exeptionellt små 2)Dom ska ha en exeptionell räckvidd 3) Dom ska lysa så starkt att man får ett epilepsianfall av att titta in i dom 4) Dom ska ha ovanliga batterier som ingen kan få tag på..

Fick en fråga häromdagen hur jag orkade..med vad tänkte jag, hmm menar människan att jag är slut i kroppen lr min gubbe lr vad..Nja vadå sa jag..Alla dessa djur!!! Utbrister människan..Va???? Djuren ÄR ju jag!! Har alltid drömt om att få ha djur omkring mig! Min mamma sa nej till alla former av djur när jag var liten med repliken; När du flyttar hemifrån får du skaffa så många du vill!! Å så tillade hon alltid; å du komer inte att vilja ha några då.... Hahaha jag skyller helt på min kära mor att jag idag sitter med hundratals djur!! Hade hon låtit mig ha en hund kanske jag hade blivit en normal människa men nejdå...:)

Det stora problemet är att jag inte kan göra mig av med mina djur:( Jag får ett sånt otroligt band till dom och ofta är det ömsesidigt. Gubben säger att det är helt sjukt..Lånade ut en häst på foder å den slutade äta och tappade pälsen, åker jag ifrån hunden matvägrar den, är jag borta kommer inte katten hem osv..Gubben säger att jag har skämt bort dom.. Men jag vet bara att jag inte kan sälja mina djur! Korna går ju till slakt å tjurkalvarna säljs men det går bra..men sen..usch!! Men jag har faktiskt lyckats sälja en häst och en hund!! Så helt omöjlig är jag inte..Iof var hunden den vidrigaste,rabiataste,äckligaste,mest korkade lilla jycke jag någosin stött på men ändå! Hon hamnade hos en familj som tyckte att hon var den sötaste,underbaraste lilla pyre som fanns!!! Å hästen var helt tokig i huvudet å tillslut sa jag att nej, innan hon skadar någon så tar vi bort henne!! Men jag satte även ut en annons om någon ville ha henne som fölsto då hon var jätterar när man pysslade med henne..Å så en dag stövlar en kvinna från storstaden in i stallet å vill provrida..nja ingen bra ide sa jag, hästen är knäpp och jag har ingen sadel..Men hon envisades så vi red ut..jag på Kurt å hon på den galna hästen, barbacka!! Det första vi gör är att möta en älg...
Kvinnan sken som en sol när vi kom tillbaka å köpte henne på en gång!  Å dom har det jättebra tillsammans!! Jag är fortfarande chockad...

Nej nu ska jag väl ta å knyta mig, blir inget Borås imo för gubben kände säg krasslig:) Så då blir det till att vara hemma och mysa.. Kanske ska lastträna lite med Pojken, han såg ut som en isbjörn när jag tog in honom..Alldeles vit längst it på pälsen och en frostig mule, han är världens sötaste fölis!!! Killen hade återigen lyckats ta av sig lindorna i hagen!! Morr.. Han fattar inte att det är för hans eget bästa. Fattar inte att en häst kan vricka sig så illa i hagen att han ska stå i ett halvår!!! Hela säsongen är helt förstörd!! Å nu är han laddad till tusen, han gillar inte att han inte är nummer ett..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0