Inte mycket nytt idag inte

Imorse var det arbete som vanligt..Ledövade med Pojken på väg till hagen, han lyssnar jättebra på stoppkommando så nu ska jag börja med backa,trava osv. Han går jättefint bakom mig och går inte om samt flyttar rumpan från mig. Vi har infört en ny morgonritual sen ett par dagar tillbaka.Släpper ut Kurt å Killen först, anledningen att min älskade gubbe inte kissar inne så han vill väldigt gärna ut på morgonen, han har aldrig kissat inne om han inte måste,kanonbra!! Å Killen skulle riva stallet om han inte fick uppmärksamhet först.. Sen kommer Linette å höpåsarna, dom passar bra ihop:), bara lilla Pojken kvar..Öppnar boxen å så står vi en stund och gosar, det är sååå mysigt! Han har ingen brådska ut utan vill bli kliad på mankammen å så ska vi gnugga mule mot näsa en stund,sen går vi!

Pysslade lite med kalvarna på amman, 4 stycken är nyutsläppta där och en kviga verkar inte trivas..Så den måste väl tillbaka in i kalvstallet igen..suck..överfullt på kalvar!!!

Sedvanlig frulle med galna ungar och gubbar:), Andreas å gubben fick sista semlorna:), jag är såå duktig!!:) Efter städningen så åkte jag till affären å handlade lite mat å toapapper å andra skitsaker:) plus 2 cd-skivor till min kära pappa som fyller 53 idag! Hipp hurra! Pratade med mamma på telefon i ca 200 timmar innan vi kom överens om  Eurythmics samlingscd å Eva Eastwood. Ska åka dit efter mjölkningen ikväll, å dom kommer välan syster yster med sin bonde å bror är väl förhoppningsvis där oxså!! Roligt att träffa familjen!

Å imorgon är det filmkväll med westernvännerna! Skoj! Å på fredag ska jag följa med Inger till Borlänge för att hämta en sadel till hennes jag-kan-inte-ha-en-enda-sadel-i-världen-häst:), hon har verkligen bekymmer med det!  Ingen sadel passar å hittar hon en som passar så växer hästen ur den efter en vecka..Hon får sadla om från cowgirl till indian å rida barbacka ist;) Håller tummarna för att denna sadel är bra!!! Å när vi ändå är där i krokarna så bara måste man ju skicka in på westernbutiken i Falun!!!:) Ja, jag vet att jag inte kan/bör/ska shoppa men man måste väl få titta??:)

På söndag är det Leenaträning i Pålsboda, då får Kurt jobba igen..Killen är så jäkla avis så har får tuppjuck snart!! Men innan han är haltfri å innan jag har hittat ett par benskydd som verkligen stödjer senor och ligament runt kotan så ska han ingenstans!!! Skithäst!! Så om någon vet vart man hittar BRA skydd så hör av er!!!

Å så belv jag tvingad att trimma gubbens huvud idag oxså...Hans hår växer som ogräs!!! Så det blev till att trimma lite..Tycker inte om det!! Första gången jag skulle trimma hans huvud hade vi bara varit ihop ett litet tag..En kväll så bad han mig att jag skulle ta trimmern å bara korta ner håret lite..Jag blåvägrade men efter mycket övertalning så gick jag med på det..Det gick bar till en början men någonstans gick det snett..Det blev bara kortare å kortare å så rök luggen!!! Jag blev mer och mer förtvivlad men ihärdig som man är så fortsatte jag..Det hela slutade med en fullständig katastrof!!! Gubben blev snaggad med helt kala halvmånar på ca3 cm över varje öra...Det var det värsta jag någonsin sett!!!! När jag blev framtvingad framför honom å han frågade hur han såg ut så brast jag ut i hejdlös gråt!!! Gubben stirrade misstänksamt på mig, reste sig å gick ut i badrummet..Det blev helt tyst, bara mina förtvivlade snyftningar hördes..å så hör jag från badrummet: Jaaa, tur att det finns kepsar... Jag började på nytt stortjuta, ringde förtvivlat till min mor (klockan 12 på natten en vardagkväll...) å skrek hysteriskt i telefon att jag hade gjort om min gubbe till ett ollon..Min mamma som inte blev särskilt glad av att väckas mitt i natten av denna nyhet skrattade bara å sa:jaha då har han två då..å la på.. Det tog två år innan jag vågade klippa honom igen..

Fick en postavi idag..En av korna vi skickade till slakt i höstas hade en helt unik färgteckning, hon var svart/vit med en illröd ål på ryggen! Skitsnygg ko! Å jag har länge velat ha en till koskinnsmatta så jag beställde tillbaka hennes skinn å så har Tranås berett det! Ska bli jättespännande att hämta det!! Det känns bra att hon får vara kvar här faktiskt, inte ett dugg makabert utan väldigt kul att man kan ta reda på allt utan att köpa nytt!! var inte så dyrt heller...

Några bilder idag med!



Skön sovstil 1, en sovande Molly är en bra Molly, Nojs, två smådrängar, skön sovstil 2


Kommentarer
Postat av: minternet

Fan va rolig du är! Halt fantastiskt! Jag skrattar högt åt Ollonhistorien! Vad häftigt med koskinnet!!! Vad kostade det? Jag har alltid önskat ett koskinn men de är ju svindyra och luggslitna när man väl hittar dem. Jag kommer också på filmkväll ikväll :-)

2009-02-19 @ 10:02:23
URL: http://minternet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0