Hästköpare å pigga fjordingar

Fy fan rent ut sagt vad det är jobbigt att sälja hästar!! Ja inte bara hästar..alltmöjligt! Att kunna annonsera på Internet är både bra och dåligt..Bra för att man kan nå många och det är oftast gratis, dåligt för innan Internet så ringde folk på annonserna å då var dom intresserade..Idag slänger folk iväg ett mail och är egentligen inte ett dugg jävla intresserade! Skriver man ring vid intresse så mailar folk ändå!! Har fått säkert 20-25 mail på Linette där dom vill att man ska skicka bilder för att dom är jätteintresserade..Det finns bilder på  henne i annonsen..men man skickar ju iväg ett par bilder..i¨sen händer inget mer lr så får man tillbaka ett svar: GUUUUUUUUUUUD vad söööt hon är!!!! Å sen inget igen..Antingen är man intresserad lr så är man inte..Dom har ju läst beskrivningen och sett bilderna??? Vill folk bara ha hästbilder lr?? Å kommentarerna sen då!! Njaa hon är ju dräktig...å det vill jag ju inte ha..men om hon får ett stoföl så är det ok..får hon ett stoföl tror du?? VA??? Lr klassikern som jag har fått höra mer än en gång..jag vill ha henne!! Absolut!! Men...jag har inga pengar..VA?`Nähä varför ringer du på hästannonser om du inte har pengar?! Men jag kan ge henne ett jättebra hem!! Om du älskar henne så är ju hem viktigare än pris lr hur..?? Vad fan svarar man på det?? Jo jag kan sälja henne billigare till ett bra hem men jag kan ju inte skänka bort ett dräktigt sto som är värt 25 000:-??? När dom säljer fölet tjänar ju dom pengar!!! Lr så vill folk ha henne på foder.Foder är väl en bra grej men man har ju inga garantier alls som  säljare! Man lånar ut en häst i bra skick, efter ett år vill inte köparen köp0a hästen å den kommer tillbaka i ett uruselt skick å så kan man inte sälja hästen iaf!! Å så vill dom ha med all utrustning och att säljaren ska stå för alla kostnader ink skoning tamefan..Lr så har folk fullt i stallet men vill ha henne..Ok jag kan ha henne kvar om du betalar handpenning, men det kan dom inte..Nähä då dka man stå med en häst som man kanske ev har en köpare på..Å sen prutningen..den ska man ju inte tala om!!! Det kostar flera tusen i månaden att ha häst..Om man nu inte kan betala mer än tusen kronor för n häst hur i h-vete ska man då kunna betala foder,vetvård,strö,hovis,försäkring osv??? jag har satt ett löjligt lågt pris på Linette men folk fattar inget!! Hästen är värd 25,fölisen minst 10 å man får m utrustning..Är då 25 dyrt?? Nej nu ger jag fan upp! Tänker sälja henne i vinter när fölis är avvand ist..Till någon som kan ta hand om henne på ett bra sätt och har råd att ha häst!!

Grannen kom förbi å provred idag. Hon kanske vill bli medryttare på mina kusar! Jag snackade på om hur lugn Kurt var å att Linette förmodligen inte skulle röra sig framåt..Linette kunde ha sadel fortfarande! Imponerande! Jag trodde aldrig att det skulle gå! Vi red älghultsvändan å jesus vilken tur det blev!! Linette drog som ett expresståg när vi kom ut i skogen å Kurt bockade å ville galoppera!!! Kurt-galoppera??? Hahaha inga slöisar här inte!  Grannen skrattade bara å tyckte att det var jättekul! Linette tyckte det var skitroligt å frustade som ett lok å pruttade som en gammal traktor:)

Killen stod och väntade på oss å han for iväg ihagen i full rulle å bockade som en tok..Han är fan inte halt inte!! Pojken stirrade skräckslaget på honom å sen så travade han på behörigt avstånd ..Ingen stressar upp den mannen inte!

Nu har jag äntligen hittat bra senskydd som jag beställde! Lila!! Jättesnygga! Dom skulle vara jättebra så det får vi hoppas! Nu ska jag leka lite med kidsen å sen ska jag kolla på film när dom har somnat! Å så kanske man kan hoppas på att gubben är på lite goshumör så att det kan hända något intressant mot kvällningen..;)



Blev bara tre bilder idag, datorn orkade inte mer:(. Gubben sover tom i sina Peltor.., Linette har hittat kossornas foderautomat:), Axel är hungrig!

Kommentarer
Postat av: Måna

LILA????

Tror du att han kommer vara nöjd över det???Va va va???ALLA kommer ju att skratta år honom för sjutton!ska du göra honom till en fikus springade A**B häst eller???ha ha ha!

du förnedrar ju honom...fatta om ja skulle köpa rosa benskydd till Manne,,,för det första så skulle han nog sula av mig åt helvete och sen skulle han ng gnaga bort dom innan någon skulle hinna se honom och skratta ut honom!

2009-02-22 @ 11:21:48
URL: http://scaniatrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0