Gubben bestämmer för mycket..

Det bidde ju ingen Borlängeresa idag, Inger hittade an annan sadel i Göteborg ist..Synd att vi inte visste det lite tidigare så hade vi kunnat åka dit å gått på Eurohorsemässan!! Jag ville inte vara hemma idag så jag klurade lite med syrran vad man kunde göra, hon föreslog att vi skulle åka till Karlstad å kolla i affärer. Det tyckte jag var en jättebra ide men gubben fick damp..Jo jag vet att det är ganska långt att åka men jag gillar att kolla in nya platser å ställen! Å kolla om man stöter på någon billghetsaffär däe man kan göra fynd!!!

Men det slutade med att jag åkte till Ica Kvantum i Kumla...spännande...Syrran skulle oxså handla så då åkte vi dit. Var in å kollade på Kaias efter senskydd till Killen å dom hade ett par som verkade bra å kostade bara 5-600..men dom fanns ju bara i svart å hur kul är det?? Ska kolla på nätet om jag hittar några såna med lite färg!!

Igår kväll var det filmkväll med westernvännerna! MYCKET trevligt! Men jag undrar varför inga fler inser hur kul vi har? Det är ju samma människor på alla träningar och aktiviteter..Det gör absolut ingenting eftersom det är ett trevligt gäng men man kan ju undra vart alla andra i klubben är?? Vi kollade på Mia Ekströms basic westernfilm å den var lärorik! Skulle vilja se den en gång till vid ett senare tillfälle. Jag kan ju inte praktisera övningarna på Killen än så risken är ju att man glömmer.. Han springer runt i hagen nu så snön yr så jag ska kolla honom imo om han fortfarande haltar..

Inger hade gjort jättegott fika å stället vi var på var så himla mysigt m ljus överallt å en brasa som brann..Hade kunnat stanna hela natten under en mysig pläd, ätandes ostbågar å dricka lite vin. Kanske skulle ha en sån kväll med westernvännerna? Några hästfilmer å en massa snack..Ska kolla upp om intresse finns! Gubben kan ju hämta en senare på kvällen! Hmm ska jag kolla upp!! Det är så kul att träffa nya männískor å nya vänner!!! Det var jättekul att träffa Mirja som jag bara har pratat med på datorn innan!

Veterinären var här alldeles nyss..Jag blir så förbannad!! Varför envisas dom med att komma mitt i mjölkningen varje gång?? Nu kunde vi varken avhorna lr såga kvigans horn idag!! Å hon är så satans elak så hon skulle verkligen behöva sågas!! Men man kan ju inte bara avbryta mjölkningen en timme!! Pojken fick sin vacspruta iaf! Han var helt cool. Vi har börjat gå lite vändor på gården, runt saker,igenom saker,över saker och på saker. Han tycker att allt är acceptabelt UTOM att gå PÅ saker..Å jäklar vad han är envis!! Ska verka honom igen ikväll å så ska jag ta ett kollamasken prov på honom då jag tycker att han inte ökar i vikt som jag vill..Visserligen rör han sig mycket men ändå..lite för klen är han..

Å så är det fredagskväll med mys med barnen! Såå mysigt!! Bästa kvällen i veckan! Att få krypa ihop under en filt med ungarna,gubben,godis å en bra rulle! Det är livet det!

Ska betala räkningar sen oxså..mindre roligt.. Hade en riktigt rolig diskussion vid frullen imorse..Jag trodde Andreas skulle garva ihjäl sig! Gubben har sammalagt fått en lön på 700:- per år sen vi flyttade hit.. Det tyckte jag var själigt eftersom han fortfarande har pengarna kvar!!! Gubben undrade vart alla andra pengar tog vägen.. Hahaha ja inte ligger dom och dammar sönder på hans konto iaf!! Allting kostar ju så mycket idag förklarade jag för honom..Han trodde att matkostnaderna för en familj på 5 personer går på 500:-/veckan!!!!! Herregud!!!!Tur att det inte är han som handlar!! Då skulle vi leva på nudlar å majs hela veckorna!! Nej jag tror på att ha kul för dom pengar man har! Eller hur? Man vet ju inte när man trillar av pinn..

Nej nu ska jag betala räkningar och lägga Axel.. Får se om jag ska ge gubben ett par kronor extra denna löning? Nej, han samlar ju bara på dom så det är ju ingen ide...:)


Gårdskylten, Gubben förklarar säkringarna på traktorn..SÅÅÅ intressant.., KajsaStina i säkert förvar hos kalvarna, det enda som behövs en sommardag när man ska gå till lagårn är stövlar och hörselskydd..:) Oskar 2 år på Nynäs..

Kommentarer
Postat av: mirja

Det var kul att träffa dig också :-)

Vin och filmkväll låter helt okej för min del... ;-)

2009-02-22 @ 09:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0