En dag´ska gubben få stryk

Gårdagskvällen förlöpte som den skulle, sena som vanligt..:( Gick ut och hjälpte gubben med kalvarna å så fick vi tyvärr avliva den dåliga kvigkalven:(. Stressade som galningar men kom inte till Garphyttan förns halv åtta..Sen hade vi en trevlig kväll m mycket skratt å så lite tårta..Man måste ju unna sig ibland fast man bantar;).

Hästarna var jättesura att få komma in klockan kvart över elva på natten men fan vad lätt det var att mocka imorse!!! Hmm kanske ska ändra rutinerna lite..:)

I det här hushållet så har jag och gubben en ganska avslappnad jargong sinsemellan..Vi är brutalt ärliga mot varandra..Jag säger till gubben att han är snygg,sexig,underbar men puckad å han säger att jag är snygg,sexig, underbar men har stor röv.. Det tycker jag är ett elakt påhopp!! Han ÄR ju puckad men jag har ju bara en ...hmm..jo,jag vet, en jättestor röv:( Varje gång gubben är elak så slår jag honom, det är ju min rättighet som kvinna att försvara mig eller hur?? Vanligtvis slår jag honom i skrevet lr så nyper jag honom på bröstet:) En dag gick han med bar överkropp å skräckslaget frågade jag honom vad han hade gjort!! Han hade svartlila å gula prickar på hela bröstet!! Han måste ju ha en sjukdom!! Gubben blängde argt på mig å påstod att det var jag som var skyldig till denna åkomma!!! Va jag??? Det bevisar ju bara att gubben inte kan hålla sin stora trut stängd och talar innan han tänker.. Men efter det så slår jag bara honom i skrevet för det ger bäst effekt å lämnar inga spår...;)
Häromdagen kom den värsta grodan ur hans käft..den gav honom ett knä så att han låg på köksgolvet en bra stund..(att han inte lär sig!!). Innan har jag fått höra saker som, du borde ha en bred last skylt därbak, har du licens för dendär mm mmm, men dennna gång tog priset..Gubben sa att mitt arsle var ett impediment ( för dom som inte vet så är impediment värdelös mark) men det fanns en positiv sak å det var att man kunde jaga bäver där.... Visst hade jag rätt att nita honom????!!!:)

Idag har gubben hållit sig i skinnet iaf!:) Efter jobb och frulle så ska jag nu ta å städa lite som vanligt å sen ska jag dammsuga bilen..Ska försöka vila lite oxså för mitt huvud är inte bra idag..suck..Jag hatar att ha kroniska åkommor!! Att man ska vara så ung som jag och ha haft kroniska smärtor sedan tolvårsåldern är för jävligt!! Men nu pratar vi om nåt skojigare..typ att jag ska hämta koskinnet idag!! Å jag ska försöka komma iväg på filmkvällen ikväll om jag bara hittar en barnvakt...Hoppas hoppas!!

Kommentera gäna det jag skriver!! Å du Göran..shoppa bör man annars dör man!! Pusskram:)

Ta ner gamla staket!!! Denna hjort klarade sig tack vare att gubben kom förbi när han var ute å jagade..Rävarna hade redan börjat tugga på honom! Lämna ALDRIG dina Red Bull så att dina redan överaktiva barn kommer åt dom!!! Bra barnförvaring för olydiga ungar:). Hur kan man få en fjording att se ut såhär??? Linette för ett år sedan.. Å så sist men inte minst..Semlan..inlåst långt ifrån  allt som heter hanar!! Kaninjäkeln startade en hel ätt alldeles själv!!! fanns det en hane i stallet så befruktades hon på telepatisk väg..Rena jungfru Maria..

Kommentarer
Postat av: minternet

Bra att vi är fler som gillar våra barn ;-)fniss... okej....

Om ni är på G att skicka nån mer så där snygg ko nån gång så får du gärna hinta om ni inte ska spara den själva ;-) (Jag är också "bonnläpp" och har gått jordbrukslinjen på Torsta-gymnasiet i Östersund så därför är jag inte heller så blödig av mig;-) )

SHIT! Jag håller med.... hur kan man få en fjording till att se ut så där??? (Skulle dock behöva en 10-del av knepet till min tjockis....) ;-)

2009-02-19 @ 12:24:10
URL: http://minternet.blogg.se/
Postat av: minternet

Kommer förresten gärna och luktar på kossorna nån gång ;-) I like!

2009-02-19 @ 13:00:24
URL: http://minternet.blogg.se/
Postat av: Måna

jaa du....Å vem faan får drass med X antal BÖG kanin hannar???!!!VA VA VA?!?!?!

2009-02-20 @ 16:47:16
URL: http://scaniatrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0