Arg,frustrerad å på krigsstigen

Förskola för Oskar idag. Han vill absolut inte gå så vi får nog ta en liten break så han får längta dit lite.. Gjorde stallet å kalvarna som vanligt. Andreas tittade förbi på frulle. Satt å snackade skit då det kom en bil..efter det blev min dag skit...

Ur klev en man å en kvinna, syntes tydligt att det var tjänstemän av något slag..Jag gick ut för att kolla vilka det var å dom säger hej vi är från Länsstyrelsen å vi har kommit för att kolla upp dina hästar eftersom vi har fått in en anmälan om vanvård....Jag kan inte med ord beskriva hur det känns att höra dom orden..Panik,ilska,frustration,gråt och en känsla av att bara vilja skrika å slå på någon!!! Det är nämligen så att det finns en man lr kvinna därute någonstans som måste hata mig...Detta är tredje gången jag blir anmäld för vanvård av mina hästar, på tre år! Till saken hör att jag ALDRIG fått en enda anmärkning på hur jag sköter mina hästar lr hur det ser ut..ALDRIG! Samma sak idag..Jag visade runt dom och fick bara bra kritik. Inte en enda anmärkning nu heller. Tvärtom, jag hade väldigt bra anläggning, bra foder, han kommenterade tom att jag hade väldigt rent och fint i boxarna med MYCKET väl tilltagen strömängd. Samt en föredömlig hage och väldigt välskötta hästar å bra kunskap och rutiner..

Så vad är då problemet...Jag sköter om mina hästar väldigt bra! Länsstyrelsen kallade mig ett föredöme för andra hästägare MEN lik förbannat får en människa anmäla mig gång på gång anonymt med rena lögner!! Anmälningen sa att jag hade mina hästar gående ute dygnet runt utan ligghall..Mina hästar går ut mellan 07.00-08.00 på morgonen och in klockan 20.00-22.00. Däremellan går dom i en hage på 7 hektar och rida och tränas..Alltså en lögn. Anmälan sa oxså att jag inte gav mina hästar mat..Nähä, det är därför Kurt,Killen och Linette ser dräktiga ut allihop?? Fina i hårrem, gott hull och glada..alltså lögn. Att dom inte tas om hand var nästa punkt.. Jag tränar minst en gång/vecka för tränare, + ridning hemma 3 dagar/vecka...Nu står ju Killen pga hälta men Kurt går. Linette är dräktig men rids iaf nån gång/vecka. Pojken ledtränas och övas med varannan dag...Alltså lögn.

Jag blir tokig!!! Vem är det som har så fruktansvärt emot mig??? Jag håller på att explodera av frustration och ilska! Vem spionerar på mig och ringer till myndigheter å blåljuger??? Inspektören var skitsur eftersom han fick åka från nyköping för ingenting! Personen som anmäler anmäler till olika kontor varje gång! Vad ska jag göra??? Jag känner mig så fruktansvärt kränkt av det här att jag nästan vill sälja hästarna å inte gå ut! Hur bra jag än sköter mina djur så baktalar denna person mig! Förmodligen även för sin omgivning oxså!  Så fruktansvärt ledsen...
Jag har heller absolut ingen aning vem det kan vara...

Fy! Övriga delen av dagen har försvunnit pga deppighet. Handlade å lämnade gubben hos tandläkaren. Åkte se till Inger och hämtade grejer jag hade beställt. Har lekt med barnen och grejat lite i stallet. Ska ner nu å verka Pojkens fötter. Imorgon ska jag hämta en ny foderlår, ska bli skönt med bara en lår och inga tunnor!

Nu kan vi snart börja bygga ridbana om vädret fortsätter såhär! Ska bli underbart att få en egen ridbana! Å till hösten blir det värmevattenkoppar till stallet också! Å om Linette sälj så ska jag bygga om  boxen till sadelkammare å då säljer jag min portabla sadelkammare m element å belysning ifall nån är intresserad! Inredning medföljer!

Blev tyvärr ingen hästträning idag pga omständigheterna. Imorgon ist. Ska träna med både Killen å Pojken. Blir ingen ridtur m Kurt förns vädret är bättre, det är så jäkla halt!

Imorgon hoppas jag att jag kan skriva lite roligare grejer!



KajsaStina nyvaken, Gubben somnade på skithuset i fick en liten Bing som sällskap, Finish som syrrans sto Just For Mosa ska ha föl m, Furubäcks Io som Linette ska ha föl med, en nyfödd Axel i kodress.


Kommentarer
Postat av: minternet

Men va FAAAAN!!! Stackars dig! Jag tänker på dig nu och skickar goda vibbar. Jag vet EXAKT hur det där känns.... har varit med om sånt där skit också >(

Kan du inte komma på nån avundsjuk stackare som det kan vara? Så kan vi tracka tillbaka... ;-) Nä skoja bara, man man blir så arg på såna där!!!



Vad menade du med hästgård till salu? Var då? :-)

Jag skickar vägbeskrivning hem till mig och tele till mig på facebook ;-) Så kan hoppa in nån gång.

2009-02-27 @ 10:36:59
Postat av: Måna

hej...och välkommen till hajk;-P

HÄR i Fjugesta...du vet där jag bor!Är det en alldels ypperligt underbar by-har jag kommit på!

Allting som behövs-finns här i byn och även en massa trevliga människor!Det finns även ett konditori där man kan ta en fika om förmiddagarna!

Det bästa med den hära byn är ju att Måna(jag då)bor här...det förgyller läget lixom!

det är även nära till staden med motorväg åt båda håll...även en kort sträcka till byn nedanför dom blåa bergen(garphyttan)där våra föräldrar har sitt näste!

Ett plus är ju att när man flyttar till den här byn-får man en massa rabatt kuponger på några av dessa affärer som ligger här-även rabatt på bensin i den lilla bensin macken!

frisören Diana här är oxå alldeles utmärkt skit duktig,banken utomordenligt bra!

Jag kan stark rekomendera denna underbara lilla by...där det heller inte bor en massa JÄVLA INAVLADE HEMSKA FÖRBANNADE KUKHUVUDEN!!!!

välkommen

2009-02-27 @ 16:33:39
URL: http://scaniatrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0