Äntligen fredag!

Ville verkligen inte gå upp i morse! Jag snoozade hur  mång gånger som helst! Till slut stod Oskar å ropade på ens sidan å KajsaStina satt på mig och ropade så då var jag ju tvungen..hmmm. Gjorde iordning ungarna, gav dom frulle å in med dom i bilen. Ut med mina vi-har-inget-stall-och-ingen-tar-hand-om-oss-hästar (som ni ser har jag inte kunnat släppa gårdagen än..morr). Oskar hade tid hos logopeden klockan nio i Katrineholm..Å hon är en riktig sur.....! ( Mamma läser bloggen så jag skriver inga ord som syftar på nedre belägna organ..:) )

En sak är jobbigt med att ha valt att ha sina barn hemma. Det är att dom även måste följa med på läkarbesök å liknande.. Gubben har ju mycket att göra så det är inte alltid han kan ta dom..Jag själv har inget problem med att dom är med men folk blir helt ställda när jag har barnen med mig! Är det så ovanligt att man tar med sig barn överallt? Mina ungar vet vad som gäller å sköter sig jättebra då vi måste till platser som är lite tråkiga. Är det något ställe som verkligen är jobbigt brukar jag köpa nån leksak på vägen så är allt lugnt..

MEN det finns ett ställe dit jag inte vill ha med barnen..gynekologen..Man ligger ju lite illa till att ta hand om sina barn om man säger så...Men en dag så hade jag tid där och gubben skulle ta barnen.. Kommer inte ihåg vad som hände med plötsligt satt jag i bilen med tre barn på väg till gyn...Helvete tänkte jag,hur ska jag lösa dethär? Svängde förbi en affär på vägen å hittade en liten legorobot åt Oskar å en liten ponny åt KS, Axel sitter ju fast i vagnen..
Jag tycker att jag har löst situationen ganska bra och berömmer  mig själv för att jag är så smart! Väl därinne ställer jag vagnen innanför dörren, tar med mig barnen bakom draperiet där man näckar å förklarar att dom ska sitta stilla å leka medans mamma är med doktorn. Okey säger ungarna, sätter sig å börjar leka! Perfekt tänker jag, näckar,drar för draperiet lite och hivar mig upp i helvetesstolen. Allt ser ut att flyta på så jag slappnar av så gott det går då plötsligt gynläkaren (en gubbe på femti+) säger: Vad roligt att du har barnen med dig! Ja, det körde ihop sig lite säger jag. Dom är jättesnälla som bara sitter å leker! Ja,jo jag har mutat dom lite säger jag. Hur gammal är den äldste? Fem säger jag. Vad heter han? Oskar. Innan jag vet ordet av ropar gubben : Oskar, kom ska du få se! Panikslagen ser jag Oskar sticka fram huvudet bakom draperiet. Nej, säger jag, stanna där å lek du! Nej, säger gubbfan kom ska du få se roliga maskiner..Va fan ska jag göra??? Pojkkraken kommer ju att få men för livet om han ska sitta å kolla mamma rätt upp i mumindalen!!! Nej, säger jag det är nog inte så lämpligt! Trams säger gubbfan å vinkar dit Oskar..Ska precis kasta mig upp då jag får ögonkontakt med sköterskan som tackålov förstår mitt dilemma! Hon lotsar runt Oskar till huvudänden så han får kolla på maskinerna där! Jag är henne djupt tacksam!!! Å gubbfan hade jag lust att fota till i pannan! Men som tur var löste det sig utan men för både mor å son...:)

Min dammsugare brann upp imorse..Jag använder ju min älskade snabeldrake en till två ggr/dag, ja jag har städmani..Jag dukar te x kopparna från bordet innan folk har fått kaffet... I vilket fall som helst fick jag gå in på Elgiganten å skaffa mig en ny vän..Fy fan vad dyra dom är! Men denhär skulle förmodligen inte brinna upp sa förssäljaren..förmodligen..vilken garanti! Ska testa den första gången imo! Ska bli kul! :)

Åkte ner till Sjögetorp å hämtade ett nytt fodertråg. Det blev kanonbra! Tre 100 kilosfack i en enda lår! Perfekt! Möblerade om lite i stallet å fixade lite. Blev mycket bra!

Verkade Pojken igår..Bärrandsröta på tre fötter..Misstänkte det, men väntade på att gubben skulle slipa hovkniven så att man kan verka upp ordentligt. Han var jätteduktig fast det tog så lång tid! Men nu är han helt uppverkad båda bak samt ena fram..Stackaren! Därför jobbade jag inte med honom idag. Han var ömfotad imorse, usch. Men det ska tydligen vara extremt med bärrandsröta iår. Det är denhär blötan som gör det. Å inget finns att göra annat än att hålla stenkoll på hovarna.

Å fick tillslut i fenylbutazon i Killen! Han lyckades peta ur det ur maten å han går inte med på att man sprutar i munnen men nu hällde jag sirap på skiten å äntligen!!Hahahah jag vinner alltid Killen!!!

Nej, nu ska jag utföra veckans höjdpunkt! Ta fram godiset, sätta mig i soffan under en filt, ta en unge under vardera armen å bara mysa! Jag älskar fredagkvällar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0