Påskhelg

Har ju inte bloggat på 4 dagar!! Ajabaja..Iof hoppar jag på kryckor och har en dunderförkylning så man är ju inte på topp precis..

En resume av påskhelgen: I fredags var I på Grevagården m Rosie och det gick jättebra för henne!! Kunde ju inte följa med tyvärr.. Min syster kom på frukostbesök och vi satt och snackade skit halva dagen.

I lördags red jag en sväng med Johanna. Kurt var som en vildhäst då oxså..måste nog kanske dra ner lite på kraftfodret..:) Lekte med barnen ute och målade påskägg. Oskar tog ungefär en timme på sig att måla ETT ägg men fint blev det!!

I söndags släppte vi ut am och sinkorna på bete!! Sen var det påskmiddag hos mamma och pappa. Mycket gott!! Åkte kringelvägar hem och passerade syster och svåger. Hade faktiskt klänninbg på mig! Oskar sa: mamma du är jättefin, men du har jättestor rumpa och stora tuttar och det är för att du äter så mycket, men det gör inget för jag älskar dig ändå..Jag blev rörd till tårar medans gubbjäkeln skrattade så att han fick andnöd..Man tolkar ju olika..:) Han fick en pungsmäll iaf, för hans tolkning var fel!:)

Idag så var det långritt på Glottra. Sen som vanligt och så ramlade Kut omkull i transporten..Blev livrädd och trodde att hans sista stund var kommen men efter att jag monterat ner frontbommen så reste han på sig och ville gensat ha hönätet...Så såå allvarligt var det tydligen inte..

Ridturen var jättemysig! Men Kurt hade lite problem med hastigheten som vanligt..:) Grillade korv i skogen och så fastnade jag i ett träd då Kurt hoppade över en bäck..Men annars var det toppen!!!

Käkade årets första glass på hemvägen! Det blev en 88:an. Gubben hade klippt gräset när jag kom hem!  Har bråkat med dottern angående läggdags:( plus att hon är vaken halva nätterna opch skriker gör att jag känner mig som en zombie. Jag är så jäkla trött!

Ska bli lite duktigare på att skriva..Nu kommer det ju att hända mer grejer då djuren ska ut och så. Nästa vecka ser spännade ut med ett besök hos FK imorgon...Dom ska försöka få mig att aktiveras..Vad jag vet så är jag sjukskriven just för att inte aktivera mig..och om jag vill aktivera mig så har jag och göra utan deras inblandning.. Blir så besviken och arg att dom ska tjafsa så!!! Jag har skrämmande ont i kroppen och rör mig som om jag vore 70 bast och förlorar 10 000:- i månaden på att gå hemma ändå så tvivlar dom..På vadå????

Om ni hör på radion imorgon att en anställd på försäkringskassan i Vingåker har fått en krycka där solen aldrig lyser samt sin laptop intryckt i näsan så vet ni att jag har tappat kontrollen..Det värsta är att detta kanske inte är ett skämt...Menmen jag har ju bra vänner! Får se vem jag kommer och gömmer mig hos:) Är det någon av er som känner för att ta emot tre vilda barn, 4 hyfsat väluppfostrade hundar, 4 bortskämda katter, 4 tokiga hästar, 7 kåta kaniner, en bedrövad fågel och en snäll mus så hör av er! Gubben och korna kan jag lämna hemma!

Kommentarer
Postat av: Måna

Har han klippt gräset???HA HA HA!!!

vet ni inte att man ska låta gräset vara så länge som möjligt...för när man har klippt det första gången-börjar det att växa som faan,å då får man klippa,klippa,klippa hela tiden;-P

Senast i helgen skrattade Stefan åt en gubbe som klippte gräset och kallade honom för dumhuvud....som redan var igång med det...undra vad han kommer kalla Jocke nu...HAHAHAHA

2009-04-14 @ 09:11:48
URL: http://scaniatrollet.blogg.se/
Postat av: minternet

Ha ha ha ha ha en snäll mus..... du är ju så kul! Det är bara att du kommer, kläm in er i vår husvagn vettja ;-)

2009-04-14 @ 09:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0