Lugn dag

Idag tog jag mig i kragen och bestämde mig för att ta det lugnt..Efter stallet och sedvanlig frukost..( med hot om att bli arsenikgiftad av kaffet..) så städade jag undan lite snabbt och satte mig ner. Detta hör inte till vanligheterna och min kropp bara skrek efter aktivitet..Men jag satt kvar! Imponerad av mig själv! Jag satt med en bok och bara var lugn..

Farmor har tydligen blivit väldigt dålig och vistas nu på sjukhus. Jag hoppas verkligen att hon kryar på sig! Finns få kvinnor som ä'r som min farmor..Hon är vass som en kobra men såå snäll och rar. när man hälsar på henne synar hon en uppifrån och ner å säger..: Jaaa, fet har du blitt iaf..Man får en sån självkänsla efter ett farmorbesök! En gång skulle jag "visa upp" min nya pojkvän. Farmor bligar snett på honom och säger: Jadu, den förra var bättre! Stackaren till pojkvän vågade aldrig hälsa på där igen..!

Får väl se hur det blir med farfar då. Han är ju blind men har stenkoll på allt!! Imponerande!

Efter att ha tagit det lugnt och lagat mat så gick jag ut med kidsen. Sen tog gubben över och jag red en långtur på Kurt. Jättemysigt!Men jag trodde att vi skulle lunka lugnt i skogen men den galningen ville bara galoppera! Galopperade lugnt och fint på tygel men så helt plötsligt fick han en "travknäpp" å racade iväg i halvsken med huvudet mellan benen! Tur att man har hornet att hålla sig i!

Killen går och deppar i hagen. Han blir skitsur nä'r jag rider Kurt. Stackare!

Pojken har börjat bråka med dom andra i hagen och dom låter honom hållas. ha klättrar och nafsar på dom i ett. Hoppas att jag kan få hit en hingstkompis åt honom! Han behöver det.

Nu ska jag kolla på en film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0