Finland

Uppe m tuppen i torsdags morse och grejade med allt. Måste ju vara tipptopp och full koll om jag ska kunna slappna av! Kan stressa ihjäl mig om jag kommer på att jag glömt sopa golvet i ungdjurslagårn, lr glömt hänga upp ett täcke lr inte ställde dricksglaset i diskmaskinen! Sjuk? ja..lite..:) Efter att ha städat allt och bockat av min mentala lista och gett barnen 1000 000 kramar så for vi iväg!! Trodde faktiskt inte det då rörmokarna och 4 gubbar kämpat hela morgonen för att säkra vatten till gården då det "tog slut" i tisdags!! Dom hittade till slut felet..ledningen som ledde till lagårn hade ett parti som var stort som en blyertspenna!!! Å den ledningen ska försörja ca 200 djur, diverse disk och tvättmaskiner samt vårat vatten!!! Inte undra på att pumpen exploduttade!!  Men dom hann precis innan vi skulle åka. Puh!

Åkte till Lännäs och därifrån fick vi skjuts av D:s mamma. Upp på bussen och då slocknade gubben direkt och sov hela vägen..Suck! Vaknade i Stockholm, tittade lite pilskt på mig och sa: Ska vi bli medlemmar i 2 meters klubben? Va?? Jaaa, toaletten ligger nog på den höjden över marken sa han...Skrattade ihjäl mig...Ibland har han bara sååå dålig humor...:)

Tog en drink i baren och tittade på alla fulla ungdomar och desperata knulljägare..Patetiskt!! Det är så uppenbart vad folk är ute efter så det blir pinsamt!! Å dom flesta tjejerna hade knappt trosor på sig...Hua! Tur att man är en präktig bonnmora med knästrumpor, gördel och huckle!!! :) :)

När vi kom ombord så travade vi glatt iväg till hytterna. Vi hade bokat deluxe så det skulle bli kanonfint! Öppnade dörren och då bodde det redan en gubbe där!!!! Så jävla typiskt att det skulle hända oss!! Vi gick ner till receptionen och fick vänta läääänge:(. Sen kom en gubbe och bad tusen gånger om ursäkt och så sa han att det var fullbokat överallt!! Men det fanns tydligen en svit ledig!!!! Herregud vad lyxig den var!! Stort vardagsrum, stort sovrum med dubbelsäng och stor champagneflaska och diverse gottgott:) Helt underbart!:) Vi fick även drinkbiljetter för "olägenheten"... Vi var tvungna att inviga direkt....:)

Sen gick vi å käkade. God mat på en trevlig resturang. Gubben käkade svärdfisk...Jag nöjde mej med lite hederlig död ko:) Vi åt så vi såg ut som michelingubbar allihop:) Sen var det taxshop och lite sånt. Gick runt i baren, lyssnade på Magnus Carlssson och dansade. VÄLDIGT trevligt!!
 Tråkigt nog kom det en ful kille som påminde om en grävling och gapade på en av oss och påstådde att vi hade skrattat åt en handikappad tjej...Hmmm, kan man inte sitta och skratta i ett sällskap åt va vi säger???? Snacka om att ha problem!!! Blev mest arg att inte jag fick slå honom med handväskan då jag blev MYCKET arg!! Men som vanligt blev jag hindrad av gubben:(

Vi höll igång till fyra!!! Sen sa vi gonatt:) Men väl i sviten var gubben pigg som en mört och småbarnsförälder som man är så..:) Klockan sex duschade vi och la oss för att sova...Klockan åtta ringde D och sa att det var frulle...Herregud vad trött man var!!! Men gubben ville kramas lite innan frullen så det blev en sen frukost:)hihihi vad kul vi hade!!!

Frukosten var underbar!!! Ni vet..ALLT fanns!! Äggröra,omelett,bacon,korv,osttomater,pannkákor,gräddtårta!!! Och man fick mouserrande vin till oxså!! Hahahhaha underbart, jag åt tills jag fick hålla för munnen för att inte maten skulle ramla ut:)

Sen gick dom andra och la sig. Jag gick och shoppade:) Sen satte jag mig med ett täcke och en bok i sviten och bara njöt!!!

Käakde hela dagen och satt och snackade skit. Så roligt vi har haft!! Bara umgåtts och bara varit! Inget jobbigt bara kul! Å gubben som blev förvandlad till rena rama italienska hingsten!!! Hahaha undrens tid är inte förbi!! Han briúkar ju bara sova när han inte jobbar:)

Sliten på vägen hem. Tråkigt att åka buss..Sov en stund, gubben sov hela vägen:)

Idag har jag varit ute och grejat å kollat att allt är ok..och dte var det:) Killen var jätteglad och se mig:)
Ska göra mat nu å sen ska vi ju på maskerad hos min syster:) Hon ska vara Marilyn Monroe och jag ska vara en saloondam:) Gubben ska vara en piratkopia(hahahah) av Kapten Jack Sparrow:) Såååååååå sexigt!!!;) Det ska bli kul iaf!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0